رئیس شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری های کل کشور تاکید کرد.

 
 

به گزارش جماران، محسن هاشمی  در خصوص وضعیت بودجه شهرداری تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران هرساله بودجه پیشنهادی شهرداری تهران را در کمیسیون برنامه و بودجه این شورا به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و عمران، حقوقی و نظارت، معماری و شهرسازی، محیط زیست و سلامت به عنوان کمیسیون های فرعی مورد بررسی  قرار داده و مصوب می کند.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بودجه سال جاری شهرداری تهران در سال گذشته تصویب شده که میزان آن 17 هزار و نهصد میلیارد تومان است که به شهرداری تهران ابلاغ شده و در صورتی که پیش بینی شود منابع مذکور نقد نمی شود احتمالا شهرداری باید یک لایحه جدید برای جابه جایی ارقام بودجه ارائه کند.

شهردار تهران گزارش بودجه نیمه اول سال را به شورای شهر ارائه کرده است

هاشمی ادامه داد: براساس گزارش 6 ماهه آقای نجفی شهردار تهران، به شورای شهر حدود 73 درصد بودجه مذکور تامین شده که بخشی از آن  نقدی و بخشی غیرنقدی است که البته میزان هزینه ها نیز به همین مقدار بوده که تلاش می شود در 6 ماه دوم سال درآمدهای پیش بینی شده تحقق پیدا کند.  

محسن هاشمی در  ادامه ی گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: نظر شورای شهر بر این مبنا است که شهرداری بتواند از درآمدهای پایدار برخوردار شود و براساس گزارش های قبلی عنوان می شد بین 30 تا 40 درصد درآمد شهرداری تهران از راه درآمدهای پایدار کسب شده است.

حدود 21 درصد از درآمدهای شهرداری تهران پایدار بوده است

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در نشستی که اعضای شورای شهر تهران با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار  کردند، گزارش داده شد که حدود 21 درصد از درآمدهای شهرداری پایدار بوده بنابراین یکی از اهدافی که شورای شهر مدنظر قرار می دهد این است که درآمد شهرداری ها در کل کشور پایدار شود و در این رابطه از مجلس درخواست حمایت داریم.

هاشمی در خصوص مسائل مترو شهر تهران افزود: طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران در سال 86 با کمک مشاوران مجرب داخلی و خارجی به سرانجام رسیده و به شورای اسلامی شهر تهران برای تصویب ارسال شد و طرح جامع در شورا مصوب شد.

12 خط ریلی برای پایتخت در طرح جامع حمل و نقل ریلی

وی افزود: در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران 12 خط ریلی برای پایتخت در نظر گرفته شده بود که عبارت بود از 6 خط تراموا و یک خط مونوریلکه مجموعا نزدیک به 430 کیلومتر خط مترو را با بیش از 250 ایستگاه شامل می شود و براین اساس امکان 10 میلیون سفر پیش بینی شده بود.

خطوط 6 و 7 مترو شهر تهران از لحاظ ساختاری کامل نشده است

هاشمی ادامه داد: 4 خط از 12 خط ریلی پیش بینی شده در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران به صورت مترو اکسپرس به شهرهای اقماری تهران می رود و 8 خط مترو مربوط به داخل شهر تهران می شود که 7 خط آن در حال حاضر ساخته شده که البته این خطوط به صورت کامل نیست و خطوط یک، دو،چهار و پنج مترو تقریبا کامل شده ولی از لحاظ تجهیزات و تعداد واگن هنوز به حد مناسب خود نرسیده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بخشی از خطوط 6 و 7 مترو شهر تهران در حال حاضر ساخته شده البته از لحاظ ساختاری کامل نشده است که باید در آینده کامل شود./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 771518
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.