امام جمعه مشهد گفت: ما ملت «وسع سعیک» زینب هستیم، ما شیعیان « لا تمحوا ذکرنا» دختر امیرالمؤمنین هستیم، ما باید مرد و مردانه بایستیم، مشکلاتمان را با تکیه بر قدرت خودمان حل کنیم، ول کنید، این درست نیست هی بگوییم فلان شخص آمریکایی چه گفت، چه نگفت، فلان کشور اروپایی چه حرفی زد، چه موضعی گرفت، «الکفر ملت واحده».

 

به گزارش جماران؛ امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه مشکلات کشور را آمار و شعار حل نمی‌کند، گفت: مشکلات مان را با تکیه برقدرت حودمان حل کنیم.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر این‌که راهبرد اسرای کربلا در طول اسارت، راهبرد عزت بود، اظهار کرد: یک آموزه عزت به عنوان ذکر مصیبت امام سجاد از شام باید برای ما به عنوان یک خط مشی، یک راهبرد عظیم سیاسی در همه روابط بین‌المللی و تعاملات جهانی ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما ملت «وسع سعیک» زینب هستیم، ما شیعیان « لا تمحوا ذکرنا» دختر امیرالمؤمنین هستیم، ما باید مرد و مردانه بایستیم، مشکلاتمان را با تکیه بر قدرت خودمان حل کنیم،  ول کنید، این درست نیست هی بگوییم فلان شخص آمریکایی چه گفت، چه نگفت، فلان کشور اروپایی چه حرفی زد، چه موضعی گرفت، «الکفر ملت واحده».

امام جمعه مشهد با بیان این‌که همه کفر به دنبال براندازی اسلام هستند، خاطرنشان کرد: این‌که روس‌ها چه گفتند، چینی‌ها چه گفتند، این‌ها همه می‌خواهند ما را براندازی کنند، ما بیاییم در داخل کشورمان به قدرت خودمان تکیه کنیم، 4 سال است رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی، مؤلفه‌هایش را بیان کردند، راهکارها و شاخصه‌هایش را معین کردند، آن وقت بازهم ما چشممان به خارجی‌ها باشد.

علم‌الهدی با تأکید بر لزوم تقویت تولید داخلی، افزود: رهبر انقلاب دو روز گذشته فرمودند من با سرمایه‌گذار خارجی مخالف نیستم، اما سرمایه‌گذاری خارجی که بخواهد چشم ما به دست دیگران باشد، آنان بیایند پول خرج کنند برای ما کار تولید کنند، این درست نیست، ما یک کشور 80 میلیونی هستیم؛ اگر بنا شد راه کشور را به روی بازار سازی خارجی‌ها ببندیم، یعنی کشور ما بازار مصرف اتومبیل‌ها و پوشاک خارجی نشود، در را به روی این‌ها ببندیم، کارخانه‌های خودمان و تولید خودمان به هر شکلی هست ولو ناقص و اشکال‌دار راه بیفتد، یک بازار 80 میلیونی با این منابع و ثروت جوابگوی تولیدات داخلی ما هست، از بیرون چیزی نیاید.

وی اضافه کرد: این مؤلفه را معین کردند اما متأسفانه امسال که در عید نوروز در همین مکان فرمودند سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، 6 ماه از سال می‌گذرد، مردم ماشین‌های رنگارنگ خارجی را بیشتر از تولیدات داخلی می‌بینند، چرا این‌همه جنس خارجی وارد می‌شود؟ دو روز دیگر هم می‌گویند کارخانجات ماشین‌سازی ما ورشکست کردند، هزاران کارگر و کارمند بر بیکارها اضافه شدند.

امام‌جمعه مشهد با انتقاد از ارائه آمار و ارقام متناقض و خلاف واقع، گفت: عزیزان، مشکل مملکت را آمار دادن و شعار دادن حل نمی‌کند، در روز ملی استاندارد، آقایی از مسؤولین می‌گوید ما 6 ماهه اول امسال، یک‌میلیون و نیم کار و اشتغال به وجود آوردیم، یک آقایی که خودش مسؤول کار، تعاون، تولید کار و مسؤول کارگر در کشور است، یک ماه پیش در مراسم آغاز اشتغال در سال 96، گفت ما در این کشور بیش از 400 هزار شغل آن‌هم در صورت رشد اقتصادی نمی‌توانیم ایجاد کنیم، 600 هزارش بر زمین‌مانده است.

وی افزود: مردم با این آمار متناقض چه می‌کنند؟ ازیک‌طرف می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی اجرا کردیم و یک‌میلیون و نیم شغل ایجاد کردیم، یک مسؤول دیگر که خودش متولی کار است، می‌گوید در حالت رشد اقتصادی، بیش از 400 هزار شغل نمی‌توانیم ایجاد کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.