سخنگوی شورای شهر تهران گفت: طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در راه شورای پنجم است.

به گزارش جماران، علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری از ارایه طرح های جدید در شورا خبر داد.

اعطا با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌ها به موسسه همشهری اختصاص دارد، گفت: طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در راه صحن شورای پنجم است و این طرح شامل ۷ محور خواهد بود.

اعطا ادامه داد: محورهایی این طرح شامل میزان اثربخشی نشریات همشهری، بررسی دلایل استخدام‌های فوری سال ٩٥، چگونگی واسپاری بخش آگهی همشهری، بررسی کیفیت توزیع، بحث هزینه در چاپخانه و بررسی در قیمت‌گذاری،توجه به تراز مالی همشهری و ساز و کار تعیین حقوق و دستمزد مدیران روزنامه است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به این که هفت نفر از اعضای شورا این طرح را امضا کرده‌اند، گفت: طراح اولیه این طرح خانم الهام فخاری بوده است. البته رویکرد ما تعدیل نیرو در همشهری نیست. ابتدا باید تصویر دقیقی از وضعیت داشته باشیم و در مرحله بعد تصمیم خواهیم گرفت که چه اتفاقی باید بیفتد.

او در پاسخ به این سوال که اگر نشریاتی تعطیل شود تکلیف خبرنگاران و کارمندان چه می‌شود گفت: این تحقیق تفحص از سال ۸۴ تا ۹۶ را شامل می‌شود و اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد بستگی به نتایج طرح دارد.

اعطا یکی از علل تحقیق و تفحص را زیان ده بودن موسسه دانست و گفت: همشهری دو سال است از نظر مالی زیان می‌دهد و می‌توان گفت، این زیان قابل توجه است. البته گزارشاتی مالی در این زمینه  ارایه می‌شده اما نامنظم بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره طرح بعدی که به شورا خواهد آمد، گفت: طرح بعدی الزام شهرداری به ارایه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلند مرتبه شهر تهران است. بر اساس این طرح شهرداری تهران  ملزم خواهد شد گزارشی  از وضعیت موجود ساختمان های بلند مرتبه ناایمن در شهر را ظرف دوماه به شورا ارائه دهد.

سخنگوی شورا با اشاره به اینکه اطلاعات برخی از ساختمان‌های قدیمی موجود نیست، افزود: بعد از پلاسکو دریافتیم که اطلاعات برخی ساختمان‌های قدیمی در دسترس نیست. معیار عمل ما ساختمان های بلند است. در این طرح دو تکلیف برای شهرداری تعیین شد.

او ادامه داد: طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن سازی  با ١٨ امضا با قید دو فوریت امروز به دفتر هیات رییسه ارسال شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.