رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: نقض برجام توسط آمریکا در موارد متعدد، نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همه جهانیان است و اگرچه ترامپ در این موضع‌گیری، موضوع برجام را به کنگره احاله کرده ولی یک نوع فرار رو به جلو تلقی می‌شود.

 

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران خط مقدم مبارزه با تروریسم است، اظهارات ضدایرانی ترامپ را "یک فرافکنی بی‌ارزش" خواند.

 

علاءالدین بروجردی درباره سخنان ضدایرانی ترامپ گفت: همه دنیا می‌دانند که امروز عامل اصلی بمباران‌های متعدد و جنگ‌های تحمیلی به کشورها از جمله عراق، سوریه، لیبی و یمن خود آمریکایی‌ها هستند زیرا این کشور، سیاست فعال نگه داشتن کارخانجات تسلیحاتی خود را دنبال می‌کند و بر همین اساس جنگ را طراحی و راه‌اندازی می‌کند تا بتواند به تجارت پرسود سلاح دستیابی پیدا کند.

ویژگی جنگ‌طلبی آمریکا در دوران ترامپ بیش از گذشته نمود پیدا کرده است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که ترامپ یک تاجر حرفه‌ای است، بنابراین ویژگی جنگ‌طلبی آمریکا در این دوران بیش از گذشته نمود و ظهور پیدا کرده است و به همین دلیل آمریکا به منظور دور کردن خود از این اتهام، سعی می‌کند افکار عمومی را با سیاست فرافکنی به کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی ایران، از واقعیت منحرف کند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که بنیانگذار القاعده و داعش و بسیاری از گروه‌های تروریستی آمریکایی‌ها هستند که در مقاطع مختلف و برای تحقق اهداف نامشروع خود در کشورها این گروهک‌ها را به وجود می‌آوردند.

عامل اصلی حمایت از پدیده شوم تروریسم خود آمریکایی‌ها هستند

بروجردی همچنین بیان کرد: هلیکوپترهای آمریکایی در حالی که داعش در سخت‌ترین شرایط در سوریه قرار داشت، اقدام به کشتن سران داعش کردند؛ این امر نمونه‌ای از حمایت همه‌جانبه آمریکا از گروه‌های ترویستی است و بنابراین متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با تروریسم و متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه فقط یک فرافکنی بی‌ارزش است و جهان می‌داند که عامل اصلی حمایت از پدیده شوم تروریسم خود آمریکایی‌ها هستند.

آمریکا و هم‌پیمانانش بیشترین نقش را در حوادث متعدد تروریستی منطقه و جهان داشته‌اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آن بخش از سخنان ترامپ که مدعی نقش ایران در حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در دیگر کشورها بود، گفت: علیرغم اینکه کنگره آمریکا گزارش مفصلی از نقش عربستان در حادثه 11 سپتامپر داشت ولی اجازه ندادند در این مورد تحقیق یا گزارش آن علنی شود ولی حتی ترامپ این رخداد تروریستی را هم متوجه ایران کرده و این امر نشان می‌دهد که ترامپ سخنان و ادعاهای بسیار بی‌ارزشی را مطرح کرده؛ درحالیکه آمریکا و هم‌پیمانانش بیشترین نقش را در حوادث متعدد تروریستی منطقه و جهان داشته‌اند.

حواله کردن برجام به کنگره؛ فرار رو به جلوی ترامپ

وی درباره موضع ترامپ علیه برجام نیز توضیح داد: نقض برجام توسط آمریکا در موارد متعدد، نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همه جهانیان است و اگرچه ترامپ در این موضع‌گیری، موضوع برجام را به کنگره احاله کرده ولی یک نوع فرار رو به جلو تلقی می‌شود.

در صورت کنار گذاشتن برجام از سوی آمریکا که مصداق پاره کردن آن تلقی می‌شود، ایران برجام را آتش خواهد زد

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد برجام را کنار بگذارد، مصداق بارز "پاره کردن برجام" است و در این صورت برای جمهوری اسلامی ایران راهی جز "به آتش کشیدن برجام" باقی نمی‌ماند لذا کنگره آمریکا در برابر آزمون مهم تاریخی قرار دارد.

توان فناوری هسته‌ای ایران بسیار بیشتر از قبل از برجام است

وی تصریح کرد: آمریکا بداند امروز توانمندی ایران در عرصه فناوری هسته‌ای نسبت به قبل از توافق هسته‌ای بسیار بیشتر است و اگر قرار بر این باشد که ایران مجددا در این ریل حرکت کند، قطعا با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

برای آمریکا و ترامپ، کره شمالی خوب است

بروجردی تاکید کرد: برای آمریکا و ترامپ، کره شمالی خوب است زیرا رئیس جمهور آمریکا عملا مروج و مشوق حرکت کشورها به سوی سلاح هسته‌ای هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که علاوه بر تعهدات در NPT و داشتن فتوای مهم مقام معظم رهبری در باب تحریم سلاح‌های هسته‌ای، به عدم گرایش به سوی چنین سلاح‌هایی متعهد است؛ ولی این مسائل در بازار آمریکا خریداری ندارد و برای آمریکا همان سیاست‌های کره شمالی خوب است که این‌گونه آمریکا را به چالش می‌کشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 764886
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.