سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها از هواپیماها، مهمات و سیستم‌های جنگی برای جلوگیری از دسترسی نیروهای دولت دمشق به این منطقه استفاده می‌کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: آمریکا مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به کمپ آوارگان الرکبان سوریه می‌شود؛ جایی که مردم در آن با قحطی مواجه هستند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کمپ آوارگان الرکبان از نظر دیدگاه بشردوستانه و انسان‌دوستانه همچنان یک نقطه ضعف است. این کمپ در مرز سوریه – اردن در منطقه امن و محافظت شده اطراف پایگاه التنف که توسط آمریکا و بدون اجازه دولت دمشق در شهری به همین نام تاسیس شده، قرار دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها از هواپیماها، مهمات و سیستم‌های جنگی برای جلوگیری از دسترسی نیروهای دولت دمشق به این منطقه استفاده می‌کنند.

براساس آمار سازمان ملل، تعداد آوارگان موجود در کمپ الرکبان بیش از ۶۰ هزار تن است که با قحطی مواجه هستند.

زاخارووا تاکید کرد: در این کمپ هیچ‌گونه دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد و خطر اپیدمی در این کمپ رو به رشد است. تمامی این وقایع درست در مقابل فرماندهی آمریکا رخ می‌دهد که مانع دسترسی کاروان‌های بشردوستانه اعزام شده از سوی مقامات دولت دمشق و سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

زاخارووا همچنین اعتراض جدی مسکو به واشنگتن را در ارتباط با پایین کشیدن پرچم‌های روسیه از مقرهای دیپلماتیک این کشور در آمریکا ابراز کرد.

وی گفت: می‌توانم به طور رسمی اعلام کنم که روز چهارشنبه یک اقدام خصمانه جدید از سوی مقامات آمریکا علیه نهادهای دیپلماتیک ما صورت گرفت. در این رویداد پرچم‌های روسیه از ساختمان‌های مقرهای تجاری روسیه در واشنگتن و کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو که پیش‌تر توسط ماموران سرویس امنیتی آمریکا اشغال شده بود، پایین کشیده شد.

زاخارووا افزود: مسکو این اقدام را هتک حرمت سمبل کشور روسیه می‌داند و مسکو در حال حاضر اعتراض جدی خود را به آمریکا مطرح کرده است.

وی در ادامه گفت: برخی نیروهای سیاسی آمریکا با چنین اقداماتی به صورت عمدی در حال تخریب روابط واشنگتن با روسیه هستند. اما باید بدانند که این اقدام‌شان بدون جواب باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.