ولید معلم تصریح کرد که واشنگتن به صورت هدفمند و به منظور طولانی کردن مدت زمان جنگ، زیرساختهای سوریه را هدف قرار میدهد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه سوریه باز هم از عملکرد آمریکا در قبال برخورد با گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.

ولید معلم و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه سوریه و روسیه امروز در شهر سوچی دیدار و گفتگو کردند.

پس از این دیدار معلم تأکید کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سوریه همه چیز را نابود میکند، به جز گروه تروریستی داعش.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که واشنگتن به صورت هدفمند و به منظور طولانی کردن مدت زمان جنگ، زیرساختهای سوریه را هدف قرار میدهد.

لاوروف نیز اعلام کرد که مسکو با قاطعیت در برابر تلاشهای متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی آن هم بدون ارائه ادله، ایستادگی خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که پیروزیهای ارتش سوریه با حمایت جنگنده های روس، باعث شده است که نیاز بیشتری به حل بحران سوریه احساس شود.

در همین راستا، جلسه عمومی دهمین دوره کمییه دولتی مشترک میان سوریه و روسیه در زمینه همکاری اقتصادی، تجاری، علمی و تکنولوژی روز گذشته در شهر سوچی برگزار شد.

وزیر خارجه سوریه روز گذشته تصریح کرد که نشستهای کمیته دولتی سوریه و روسیه سنگ بنای همکاری اقتصادی را گذاشت که با برنامه های دمشق در خصوص بازسازی سوریه هماهنگی دارد.

وی تأکید کرد: طرحهای وجود دارد که پرتکل  میان طرفهای روس و سوری بر آن تأکید دارد و نیازمند مدت زمان مشخصی برای اجراست و طرحهای راهبردی بزرگتری نیز وجود دارد که مستقیما اجرا خواهد شد.

معلم در ادامه اظهار داشت: «سوریه با همکاری با روسیه و همپیمانانش به پیروزی نهایی نزدیک می شود و طبیعی است که با هم نبرد ساخت اقتصاد سوریه را آغاز کنیم».

این مسئول سوری همچنین از مواضع اصولی و حمایت روسیه از سوریه در برابر گروههای تروریستی تکفیری قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.