محمود عباس گفت: «برای پایه‌گذاری، بررسی جزئیات مربوط به توانمند ساختن دولت و گام‌های بعدی که نیازمند تلاش و حسن نیت‌ است، نشست مهمی در قاهره میان دو جنبش فتح و حماس برگزار خواهد شد».

 

کمیته مرکزی جنبش فتح با اعزام هیئتی به قاهره در سه شنبه آتی موافقت کرد، قرار است این هیئت به منظور نهایی کردن پرونده آشتی با هیئت حماس در قاهره نشستی "سرنوشت‌ساز" برگزار کند.

به گزارش جماران، به نقل از روسیا الیوم، کمیته مرکزی جنبش فتح در بیانیه‌ای در پایان نشستی در رام‌الله به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان بر ضرورت اتحاد کامل و دستیابی به آشتی ملی تاکید کرد.

عباس گفت: برای پایه‌گذاری، بررسی جزئیات مربوط به توانمند ساختن دولت و گام‌های بعدی که نیازمند تلاش و حسن نیت‌ است، نشست مهمی در قاهره میان دو جنبش فتح و حماس برگزار خواهد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان اظهار داشت: امیدواریم همه این حسن نیت‌ را داشته باشند.

وی افزود: نشست کمیته مرکزی برخی مسائل را مورد بررسی قرار خواهد داد که مهم‌ترین آنها پس از انحلال کمیته اداری حماس در نوار غزه، مربوط به مساله آشتی، موافقت با توانمند کردن دولت وفاق ملی جهت انجام ماموریت خود و برگزاری انتخابات ریاستی، پارلمانی و شورای ملی است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز موافقت این جنبش را در پاسخ به دعوت دستگاه اطلاعاتی مصر برای سفر به قاهره به منظور مذاکره دو جانبه با فتح اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.