خطیب نماز جمعه اظهار داشت: «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. با این دروغی که آن‌ها گفتند، ملت به فضل خدا در برابر همه خبرهای آن‌ها یک علامت سوال بزرگ می‌گذارد و این گامی در ادامه بصیرت است و همان حرفی است که بارها به تعبیر مقام معظم رهبری از این منبر ما گفتیم که اخباری که از سوی بی‌تقواها داده می‌شود نباید بلافاصله گوش کرد و ترتیب اثر داد».

 

به گزارش جماران؛ خطیب نماز جمعه این هفته تهران به شایعات اخیر درباره رئیس قوه قضائیه واکنش نشان داد و گفت: منشا این شایعات، سایتی است که بهاییان آن را تزریق می‌کنند.

آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: از اول انقلاب، نظام و انقلاب هدف بوده و از جمله روش‌های آن‌ها (دشمنان) تخریب مسئولین عالی رتبه کشور بوده است. یادمان نرفته تخریبی که علیه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی داشتند. آن روزها آن‌ها به ترور سخت‌افزاری روی آوردند و فیزیکی ترور می‌کردند، اما حالا روش عوض شده و وارد ترور نرم افزاری شده اند و تخریب شخصیت این رئیس مجتهد قوه قضائیه را پیش گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: ریشه این موضوع مشخص، این است که قوه قضائیه عزمش را جزم کرده تا با مفسدین اقتصادی به طور قاطع برخورد کند. رئیس قوه قضائیه نیز محکم در برابر فتنه‌گران ایستاده و این هزینه آن است. خودشان نیز متوجه هستند که با این ترفندها تا می‌خواهند آن‌ها را از هدف والایشان باز دارند که نخواهند توانست.

وی تاکید کرد: وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز این تهمت‌ها را تکذیب کردند و رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته است که طی ماه‌های آینده ما شاهد اتهام زنی به دیگر مسئولین نیز خواهیم بود.

خطیب ماز جمعه تهران افزود: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. با این دروغی که آن‌ها گفتند، ملت به فضل خدا در برابر همه خبرهای آن‌ها یک علامت سوال بزرگ می‌گذارد و این گامی در ادامه بصیرت است و همان حرفی است که بارها به تعبیر مقام معظم رهبری از این منبر ما گفتیم که اخباری که از سوی بی‌تقواها داده می‌شود نباید بلافاصله گوش کرد و ترتیب اثر داد.

وی همچنین گفت: با همه این مسائل به حمدالله نظام، نظام مقتدری است و قطعا مسئولان نظام می‌دانند که منشا این شایعات چیست، یک سایتی است که بهاییان آن را تزریق می‌کنند و تامین آن از سوی آن‌هاست. من نام نمی‌برم اما مسئولان محترم شما که به حمدالله مقتدر هستید، این سایت‌های ضد انقلاب را می‌شناسید، ‌با آن‌ها قاطعانه برخورد کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره برجام گفت: آمریکا هم جسم برجام را نقض کرده و هم روح آن را و هیچ چیز از برجام باقی نگذاشته است.

خاتمی ادامه داد: حرفی که اخیرا می‌زنند این است که باید گفت‌وگوی مجدد صورت بگیرد. بحمدالله مسئولین ما هم یکصدا گفته‌اند و می‌گویند که برجام قابل مذاکره مجدد نیست، این موضع درست است و ما این موضع را تقویت می‌کنیم؛ چرا که در شان عزت ملت ایران است.

وی تاکید کرد: من هم به عنوان امام جمعه می گویم که نماز جمعه آزاد است و تریبون نماز جمعه، تریبون مردم است. کارهای دیپلماتیک برای وزارت خارجه است و ما اینجا حرف مردم را می‌زنیم. حرف ما این است که به خدا و به این مردم اعتماد کنید. روز مبادا همین مردم هستند، به حمایت اروپا دل نبندید. ما با آن‌ها درگیر نیستیم و خوب است که مسئولان ما با اروپا تعامل دارند، اما مطمئن باشید که اگر امر اروپا بین این دایر باشد که ایران را انتخاب کنند یا آمریکا را،‌آمریکا را انتخاب می‌کند، پس به حمایت اروپایی‌ها دلخوش نباشید.

وی خطاب به مسئولان کشور، اظهار داشت: همگی یکصدا گفتید که آمریکا نقض برجام کرده، مسئول سیاست خارجی آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا حمایت کردند و گفتند که نقض برجام نشده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین با اشاره به موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: متاسفانه مسئولان اقلیم کردستان عراق، گوش‌شان به حرف حساب بدهکار نبوده و سرانجام سوم مهر با همه‌پرسی،‌ به تعبیر مقام معظم رهبری، خیانت را صورت دادند اما خوشبختانه آن ‌چه، آن‌ها را ناکام گذاشته این است که جهان این همه‌پرسی را به رسمیت نشناخته حتی آمریکا که ارباب صهیونیست‌هاست، بیانیه دادند و گفتند که به رسمیت نمی‌شناسیم. حتی رژیم صهیونیستی که قبل از برگزاری همه‌پرسی از آن حمایت می‌کردند، رسما حمایت نکردند، هر چند که موضع آمریکا و صهیونیست‌ها در این رابطه رندانه به نظر می‌رسد.

وی افزود: وحدت و هم پیمانی که بین عراق، ایران و ترکیه وجود دارد، یک راهکار است و باید تا دیر نشده مسئولان محترم، پیمانی قوی با هم ببندند و نگذارند این بذر بماسد. باید تا قبل از این که این بذر جان بگیرد،‌ توطئه را در نطفه خفه کنند.

وی در ادامه با اشاره حادثه اخیر در لاس وگاس آمریکا،‌ گفت: این حادثه، حادثه‌ای است که خطیب جمعه نمی تواند از آن بگذرد. یک آدم به طبقه سی و دوم یک هتل رفته و 60 نفر و حدود بیش از 500 نفر را مجروح کرده است. ما در این رابطه سه حرف داریم، اول این‌که کشتن بی‌گناهان را در هر جای دنیا محکوم می‌کنیم، چه در لاس وگاس باشد، چه در یمن، سوریه یا بحرین.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  همچنین بیان کرد: این که با بشریت دو گانه برخورد کنید و آنجا محکوم کنید، اما اینجا یمن تبدیل به تلی از خاک شود و این همه انسان بی گناه کشته شوند و آقایان خم به ابرو نیاورند،‌ نشانه نفاق است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در خبرها این جمله آمده بود که این قاتل72 دقیقه با آرامش چند خشاب عوض کرده و این همه آدم را کشته و مجروح کرده است، شما مقتدرید؟ دم از اقتدار می‌زنید که ما چنین و چنانیم،  از نیروی انتظامی ما یاد بگیرید که قبل از اینکه توطئه‌ای صورت بگیرد،‌ توطئه‌گر را سر جایش می‌نشانند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: حرف آخر ما نیز به مردم آمریکاست و می گوییم که از دولتمردان و دولت زنانتان بخواهید، به جای اینکه در کشورهای دیگر،‌ اسلامی و غیر اسلامی فضولی کنند، به فکر کشور و امنیت شهروندانشان باشند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور مردم در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) و مراسم تشییع شهید محسن حججی تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: امروز نیز نماز جمعه مزین به حضور این عزیزان خدمتگزار است و حقیقت این است که نیروی انتظامی مایه آبرو و عزت نظام اسلامی است و این عزیزان در عرصه‌های مهم امنیت ساز حضوری قاطع و ستودنی دارند.

وی تاکید کرد: در عرصه مقابله با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مزاحمین نوامیس و مقابله با اراذل و اوباش کارهای بزرگی انجام داده‌اند و در منظر مردم ما قرار داده‌اند و مردم می‌بینند و از صمیم جان به فرزندان خدوم عرصه امنیت علاقه‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.