«غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز در کمیته دوم مجمع عمومی(کمیته اقتصادی و مالی) به تشریح مواضع کشورمان پیرامون تجارت جهانی پرداخت.

به گزارش جماران؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت وجود یک نظام چندجانبه تجاری- جهانی، بدور از تبعیض و برخوردهای سیاسی تحریم ها را مغایر تحقق چنین نظامی و در تعارض با حقوق بین الملل دانست.

«غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز در کمیته دوم مجمع عمومی(کمیته اقتصادی و مالی) به تشریح مواضع کشورمان پیرامون تجارت جهانی پرداخت.

خوشرو به اهمیت دستیابی کشورها بویژه در حال توسعه به توسعه پایدار در چارچوب نیازها و سیاست های ملی آنها و ضرورت تقویت نظام چندجانبه گرایی تجاری تاکید کرد.

وی یادآور شد که کشورهای عضو این سازمان بار ها بطور قاطع بر ضرورت وجود یک نظام چندجانبه تجاری بدون تبعیض، برابر و بدور از برخوردهای سیاسی تاکید کرده اند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل بر تقویت نظام تجاری چندجانبه و جایگاه سازمان های منطقه ای تاکید کرد و گفت که توسعه همکاری های تجاری به منظور دستیابی بلندمدت به توسعه پایدار از اهداف اصلی این چشم انداز جهت نقویت همکاری های منطقه ای است.

خوشرو به ضرورت نقش سازمان ملل متحد بویژه آنکتاد اشاره کرد و نقش این نهاد را در آماده سازی کشورهای در حال توسعه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی دارای اهمیت عنوان کرد.

وی همچنین تحمیل ناعادلانه تحریم ها به کشورمان را مغایر با حقوق بین الملل و بر خلاف نظام تجاری چندجانبه گرا دانست.

خوشرو به جایگاه اقتصادی کشورمان در سطح منطقه و جهان اشاره کرد و گفت که در بخش تجاری از همکاری های با دیگر کشورها استقبال می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.