مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: «بارش‌های سنگین عمدتا محدود به سواحل خواهد بود اما این بارش‌ها دامنه جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، تهران، البرز، سمنان تا خراسان را دربرمی‌گیرند. گرچه میزان بارش در جنوب البرز سنگین نخواهد بود».

 

به گزارش جماران؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه از روز شنبه شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود، افزود: ظرف روزهای گذشته در سواحل شمالی کاهش ۱۵ درجه‌ای دما را داشتیم که در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده همین میزان افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

احد وظیفه در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز کماکان بارش‌های مناسب در سواحل شمالی کشور ادامه خواهد داشت البته این بارش‌ها به تدریج به بخش‌های شرقی سواحل شمالی کشور منتقل می‌شود. در حقیقت بارش‌ها در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بارش‌های سنگین عمدتا محدود به سواحل خواهد بود اما این بارش‌ها دامنه جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، تهران، البرز، سمنان تا خراسان را دربرمی‌گیرند. گرچه میزان بارش در جنوب البرز سنگین نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها عمدتا در ارتفاعات البرز مناسب بوده است و امروز نیز در شرق استان تهران شامل شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه نیز شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود.

احتمال جاری شدن سیل وجود ندارد

وظیفه در خصوص احتمال جاری شدن سیل در استان‌های کشور که شاهد بارش برف و باران هستند، افزود: با توجه به اینکه هوا سرد است بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود در نتیجه شاهد ایجاد روان‌آب‌ها نخواهیم بود. سامانه فعلی که در شمال کشور بارش‌ها را ایجاد کرده است، شرایط جوششی ندارد بنابراین تنها شاهد بارش باران مناسب هستیم. در شرایط فعلی پتانسیل طوفان تندری نداریم به این ترتیب احتمال جاری شدن سیل وجود ندارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: به تدریج و از فردا ضمن کاهش بارش‌ها شاهد گرم‌تر شدن هوا نیز خواهیم بود و در روزهای شنبه و یکشنبه به همان میزانی که ظرف روزهای گذشته کاهش دما در نوار شمالی و ساحلی کشور را شاهد بوده‌ایم، افزایش دما را خواهیم داشت و به همین میزان هوا گرم خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.