کارشناسان نفتی می‌گویند که از آنجایی که نگاه‌ها از تقاضای تابستانی نفت به تقاضای زمستانی آن دوخته شده است، باز هم سه ماهه چهارم چندان با قیمت نفت مهربان نخواهد بود.

 

به گزارش جماران؛ برای دومین روز متوالی به علت نگرانی از اشباع بازار، قیمت نفت کاهش یافت.

قیمت نفت روز سه شنبه هم کاهش یافت و باعث تضعیف امیدها به افزایش قیمت نفت شد.

قیمت نفت خام ایالات متحده با ۱۵ سنت کاهش به ۵۰.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام ایالات متحده در ماه‌های گذشته توانسته بود تا ۱۲ درصد هم افزایش یابد اما حالا تا ۵ درصد نسبت به بالاترین قیمت ۶ ماه گذشته کاهش نشان می‌دهد.

قیمت نفت برنت هم حدود ۲۰ درصد افزایش داشت و هفته گذشته به ۵۹.۴۹ دلار در هر بشکه رسیده بود. اما هم‌اکنون در قیمت این نفت هم کاهشی ۶ درصدی مشاهده می‌شود.

رویترز به نقل از کارشناسان نفتی می‌گویند که از آنجایی که نگاه‌ها از تقاضای تابستانی نفت به تقاضای زمستانی آن دوخته شده است، باز هم سه ماهه چهارم چندان با قیمت نفت مهربان نخواهد بود. از طرفی زمان تعمیرات پالایشگاه‌ها هم شروع خواهد شد.

روز دوشنبه عراق اعلام کرده بود که در ماه سپتامبر کمی بر میزان صادرات خود از میادین نفتی جنوب کشور افزوده است در حالی که رویترز پیش از این نشان داده بود که تمامی کشورهای عضو اوپک میزان تولید خود را افزایش داده‌اند.

در پی تنش به وجود آمده بین عراق و اقلیم کردستان بر سر همه‌پرسی استقلال، قیمت نفت هفته گذشته افزایش یافت. از طرفی ترکیه هم تهدید کرده بود که خط لوله صادرات نفت اقلیم کردستان را به بندر جیهان مدیترانه خواهد بست.

فعلا ترکیه تهدید خود را عملی نکرده است.

افزایش اخیر قیمت نفت به دلیل کاهش اندک اشباع سه ساله بازار هم بود، کاهشی که به مدد کاهش تولید اعضای اوپک به وجود آمد.

البته تولید کنندگان نفت در خاورمیانه هشدار داده‌اند که افزایش قیمت نفت باعث افزایش تولید نفت شیل ایالات متحده خواهد شد و در نتیجه قیمت نفت دوباره کاهش خواهد یافت.

تولید کنندگان عمده خاورمیانه‌ای نفت، قیمت بالای ۶۰ دلار را مشوق تولید نفت شیل ایالات متحده می‌دانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 756441
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.