رهبر حماس گفت: این جنبش فراتر از مرزهای خارج فلسطین با هیچ گروه یا سازمان منطقه ای مشارکت و همکاری ندارد.

به گزارش جماران؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی گفت: تا زمانی که اشغالگران در خاک فلسطین هستند، ملت ما حق دارد که سلاح داشته باشد و به شکل های مختلف در برابر دشمن ایستادگی کند.

هنیه با اشاره به اقدامات اخیر جنبش حماس برای رفع اختلافات با جنبش فتح و تلاش برای تحقق آشتی ملی میان فلسطینی ها گفت: ما اختلافات را پشت سر گذاشته و مصمم به تحقق آشتی ملی میان فلسطینیان هستیم و بهای آن را نیز هر چه باشد، پرداخت می کنیم.

رهبر حماس افزود: این جنبش فراتر از مرزهای خارج فلسطین با هیچ گروه یا سازمان منطقه ای مشارکت و همکاری ندارد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اشغالگران در خاک فلسطین حضور دارند، ملت ما حق دارد که سلاح داشته باشد و به شکل های مختلف در برابر دشمن ایستادگی کند.

این در حالی است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفته بود، در صورتی که شاخه نظامی حماس در نوار غزه منحل نشود، آشتی میان فلسطینی ها را نمی پذیرد.

هنیه با اشاره به امنیت مصر نیز گفت: به هیچ وجه به کسی که بخواهد به امنیت ملی مصر ضربه بزند، پناه نمی دهیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین تاکید کرد: در امور داخلی هیچ یک از کشورهای عربی مداخله نمی کنیم و اجازه هم نمی دهیم کسی در امور ما دخالت کند. کشور مصر نیز در جریان تحقق آشتی میان فلسطینی ها، حکم کشور ناظر را برای ما دارد.

حماس چند هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرده بود که آماده است برای وحدت میان گروه های فلسطینی با جنبش فتح همکاری کند. 

این جنبش در اقدامی عملی، یکشنبه 26 شهریور در بیانیه ای اعلام کرد که حماس کمیته اداری در نوار غزه را منحل و از دولت وفاق ملی خواسته است تا به وظایف و ماموریت خود در نوار غزه عمل کند. 

در همین راستا، رامی حمد الله نخست وزیر فلسطین روز گذشته (دوشنبه) در گامی بزرگ برای تحقق آشتی ملی میان دو جنبش حماس و فتح پس از 10 سال تنش میان دو طرف، وارد نوار غزه شد تا با مقام های حماس گفت و گو کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.