وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که این سفر یک اتفاق عظیم در روابط چین و آمریکاست و یک اولویت برای روسای جمهور دو کشور است.

 

وزرای امور خارجه آمریکا و چین امروز (شنبه) در پکن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن مورد استقبال وانگ یی، همتای چینی خود قرار گرفت. در این دیدار تیلرسون اظهار کرد که بی‌صبرانه منتظر است تا درباره مسائل مهم برای آمریکا و به خصوص شروع آمادگی‌ها برای سفر آینده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به چین را انجام دهند. دونالد ترامپ قرار است نوامبر آینده به چین سفر کند.

وزیر امور خارجه چین نیز تاکید کرد که این سفر یک اتفاق عظیم در روابط چین و آمریکاست و یک اولویت برای روسای جمهور دو کشور است.

هیچ کدام از این دو وزیر خارجه تا زمانی که خبرنگاران محل را ترک نکردند، در سخنان اولیه خود از کره شمالی صحبت نکردند. قرار است رکس تیلرسون امروز با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و همچنین یانگ جیئچی، مشاور دولت در امور خارجه که مقامش از وزیر خارجه چین هم بالاتر است، دیدار کند.

به طور حتم اصلی‌ترین هدف این نشست‌ها آماده سازی اولین سفر دونالد ترامپ به چین است که قرار است در نوامبر آینده در چارچوب یک تور آسیایی برگزار شود. وزیر امور خارجه آمریکا پیش از سفر به پکن اعلام کرده بود که مطمئنا مساله کره شمالی یکی از موضوعات روی میز خواهد بود. وی همچنین درباره خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره و تجارت و سرمایه‌گذاری در چین با مقامات چینی گفت‌وگو خواهد کرد.

تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی به اجرا گذاشته شده‌اند و چین نیز این تحریم‌ها را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسیده، به اجرا گذاشته است. چین اخیرا اعلام کرد شرکت‌های کره شمالی در این کشور باید تعطیل شوند. شرکت‌های متعلق به کره شمالی از اوایل ماه ژانویه باید فعالیت‌های خود را در خاک چین متوقف کنند.

چین متحد اصلی کره شمالی است. این کشور درحال حاضر واردات محصولات نساجی از کره شمالی را متوقف کرده و محدودیت‌هایی در صادرات مواد سوختی به آن کشور اعمال کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.