عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اظهار نظرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را مهم تلقی کرد، زیرا آمریکا در شرایط تشتت تصمیم‌گیری در سیاست داخلی و خارجی قرار دارد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: تناقض موجود در صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درخصوص برجام نشان دهنده از ضعف مدیریت و تشتت در دستگاه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی آمریکا بعد از ورود آقای ترامپ است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص برگزاری دومین نشست وزیران خارجه 5+1 و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت:برجام یک قرارداد چند جانبه است و آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، شورای امنیت و اعضای برجام هیچ نکته‌ای مبنی بر عدم اجرای برجام توسط ایران را مطرح نکرده‌اند و همه گزارشات به ‌ویژه از سوی دبیرکل برجام حاکی از اجرای صحیح برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در حال ایجاد چالش و سنگ اندازی در مسیر اجرای برجام است، گفت: برگزاری این جلسات با سایر اعضای برجام  برای جمهوری اسلامی ایران لازم است تا هم مواضع و گزارشات فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در آنها مطرح شود و همچنین تا انزوای لازم برای آمریکا و دیدگاه‌های این کشور در بین جامع بین‌المللی و اعضای برجام ایجاد شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این جلسات دارای بخش و بعد رسانه ای و سیاست‌های اعلامی طرف‌های عضو است، اضافه کرد: برگزاری این جلسات دارای یک بخش پنهان نیز می‌باشد که کمتر در مطبوعات از آن شنیده می‌شود و قطعا کشورهای عضو در آن بحث می‌کنند، سیاست‌های عملی و اجرایی دولت‌ها در قبال برجام است که در این جلسات از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ببینند ادامه این مسیر باید به چه شکلی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاصل این جلسات را باید در این چند نکته یعنی رفع ابهامات، تحکیم پایه‎‌های برجام و در انزوا قراردادن آمریکا به‌عنوان معترض برجام دید، بیان کرد: آمریکایی‌هایی تا کنون پایبند به برجام نبوده‌اند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن برجام کرده‌اند، زیرا آنها احساس می‌کنند این قراردادایران را به هداف مورد نظر رسانده و دست آنها برای وارد کردن فشار بسته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تناقض در صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در خصوص برجام نشان دهنده از ضعف مدیریت و تشتت در دستگاه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی آمریکا بعد از ورود آقای ترامپ است، تصریح کرد: نباید اظهار نظرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را مهم تلقی کرد، زیرا آمریکا در شرایط تشتت تصمیم‌گیری در سیاست داخلی و خارجی  قرار دارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بخشی این تشتت تصمیم‌گیری به ایران، برجام و به فعالیت‌های بین المللی سایر کشورها فشار وارد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 747192
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.