حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: یک کتاب در رابطه با حاج قاسم سلیمانی به چاپ رسیده است، اما این کتاب به هیچ‌وجه تأیید نمی‌شود چرا که ناقص است، با این وجود صحبت کرده‌ایم که حاج قاسم سلیمانی خاطرات‌شان را به چاپ برسانند.

 

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام علی شیرازی در مراسم رونمایی از کتاب‌های ترجمه‌شده دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری به ثمر نشسته است، چرا که اکنون در آستانه هفته دفاع مقدس و ماه محرم چندین عنوان کتاب به زبان‌های مختلف دنیا رونمایی خواهند شد.

وی اظهار کرد:‌ ۲۰ جلد از این کتاب‌ها به زبان عربی، دو جلد به زبان آذربایجانی ترکی، هشت جلد به زبان ترکی استانبولی، دو جلد به زبان روسی و دو جلد دیگر به زبان اردو است. ویژگی اصلی این کتاب‌ها آن است که هیچ کدام‌شان در ایران به چاپ نرسیده است و ناشران خارجی آن‌ها را منتشر کرده‌اند. ویژگی دیگر این کتاب‌ها آن است که بیشتر این آثار توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده‌اند. هر کشوری که بخواهد این آثار را به چاپ برساند، ما سی‌دی آن را در اختیارشان خواهیم گذاشت.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه ۳۰ جلد کتاب دیگر در حال چاپ هستند، گفت: بنا داریم این کتاب‌ها را به زبان‌هایی همچون انگلیسی، سواحلی، نیجری، فرانسوی، هندی، اسپانیولی و بوسنیایی ترجمه کنیم.

وی گفت: در حوزه چاپ کتاب به نکات مختلفی توجه داریم. اینک هدف اصلی ما آن است که نقش دیگران در جنگ ایران و عراق را بیان کنیم. برخی از کسانی که در جنگ حضور داشتند و همراه ایرانی‌ها بودند، اسیر یا شهید شدند. در این راستا کتاب‌هایی همچون «شبیه دیوارها» و «زنده‌رود در تکریت» چاپ شده‌اند. هدف دیگر ما نیز تبیین نقش روحانیون در جنگ بوده است. از طرف دیگر در حال انجام موضوع‌بندی کتاب‌های جنگ نیز هستیم. نخستین کتاب در رابطه با فرماندهان تدوین شده است که با عنوان «قله‌های معنویت» منتشر خواهد شد. این آثار تا حدود ۳۰ یا ۴۰ جلد به چاپ خواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: درباره شهدای مدافع حرم نیز در تلاش هستیم و در این راستا حدود ۱۰۰ جلد کتاب نگارش خواهد شد. بنا داریم این کتاب‌ها در قالب داستان و رمان باشند. البته کتاب خاصی نیز در رابطه با نقش مردم در شهرهای نوبل و الزهرا که منطقه شیعه‌نشین در سوریه است منتشر کنیم.

حجت‌الاسلام شیرازی پیرامون کتاب‌هایی که در قالب شعر به چاپ خواهند رسید، گفت: در این زمینه دو جلد کتاب در حال تدوین است که جلد نخست آن تا پایان مهرماه با عنوان «ما را مدافعان حرم آفریده‌اند» منتشر می‌شود. جلد دیگر نیز بعد از این اثر به بازار می‌آید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه ۲۷ روحانی شهید مدافع حرم داریم، ‌بیان کرد: کار دیگر ما در رابطه با نقش روحانیت در جنگ سوریه و عراق است. در این زمینه ۱۶ یا ۱۷ جلد کتاب آماده خواهد شد که چهار جلد آن آماده هستند. کتاب شهیدان جابر حسین‌پور، بیاضی‌زاده، سلمانیان، کیهانی، موسوی ناجی، مالامیر و تمام‌زاده از جمله این کتاب‌ها هستند. این آثار به منظور برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم روحانی به چاپ خواهند رسید. علاوه بر این در حوزه مستندسازی نیز تاکنون ۳۰ مستند آماده شده است و همچنین در طی تولید یک فیلم سینمایی نیز هستیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به کتاب خاطرات سرلشکر حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: دراین زمینه یک کتاب به چاپ رسیده است که ما اعلام کردیم به هیچ وجه مورد تأیید نیست، چرا که این خاطرات ناقص‌اند و در شأن حاج قاسم نیستند اما خود ایشان دو جلد کتاب درباره کربلای ۵ و یک عملیات دیگر نوشته‌اند اما تاکنون اجازه چاپ آن‌ها را نداده‌اند. اخلاص فرماندهان ما این گونه است که این کتاب‌ها پس از حیات‌شان منتشر شوند اما با این وجود با ایشان صحبت کرده‌ایم که این آثار به چاپ برسند.

در ادامه مراسم امیرسرتیپ حمیدرضا گرامی، مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ما برای ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ترجمه کتاب‌های آن برنامه‌هایی داریم، اما چاپ این کتاب‌ها نیاز به بررسی‌های دقیق دارد. برای این مسئله ۵۰ مورد را موضوع‌یابی کرده‌ایم و در نمایشگاه فرانکفورت نیز حضور خواهیم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.