پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی تهران بزرگ خبر داد؛

آمادگی برای برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس

سردار مهماندار گفت: به منظور ساماندهی ترافیکی در اطراف مدارس طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در معابر منتهی به مدارس همزمان با اول مهرماه تشدید خواهد شد.

به گزارش جماران؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در اطراف مدارس و همچنین برخورد با سرویس‌های غیر مجاز مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: پیش بینی ما بر این است که امسال همزمان با آغاز مهرماه حدود 30 درصد به حجم ترافیک در معابر تهران افزوده شود که ترافیک در ساعات پایانی روز و همچنین هنگام غروب آفتاب حجم بیشتری خواهد داشت و از این رو تدابیری در این زمینه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی سرویس‌های مدارس یکی از مواردی است که می‌توان در کاهش حجم ترافیک موثر باشد گفت: بنابر تدابیر اتخاذ شده و همکاری‌های مشترک میان پلیس راهور، آموزش و پرورش و شهرداری تهران ساماندهی سرویس‌های مدارس از ماه‌ها قبل در سطح شهر تهران آغاز شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است تا همزمان با بازگشایی مدارس بتوان سرویس‌های مدارس را نیز فعال کرده و از تردد والدین به سمت مدارس و ایجاد ترافیک نیز جلوگیری شود.

وی درباره شرایط رانندگان سرویس‌های مدارس اظهار کرد: این رانندگان می‌بایست گواهی عدم خلاف و گواهی سوء سابقه نیز به همراه داشته باشند. در صورتی که رانندگان تمامی موارد را رعایت کرده و تأییدیه دریافت کنند خودرویشان برچسب سرویس مدارس سال 96 را دریافت می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تنها سرویس‌های مدرسه دارای برچسب سال 96 ، اعتبار دارند، گفت: درخواست من از مدیران مدارس و همچنین والدین این است که برای جابجایی فرزندان خود از سرویس‌های معتبر و دارای برچسب استفاده کنند.

مهماندار همچنین از تشدید برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس و تخلفات رانندگی در اطراف مدارس همزمان با آغاز مهرماه خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی ترافیکی در اطراف مدارس طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در معابر منتهی به مدارس همزمان با اول مهرماه تشدید خواهد شد و مأموران با این تخلفات برخورد می‌کنند. همچنین سرویس‌های غیر مجاز و فاقد برچسب نیز از سوی مأموران جریمه خواهند شد.

مهماندار با بیان اینکه سرویس‌های معتبر مدارس ایمنی کافی نیز دارد گفت: در بررسی‌هایی که همکاران من در اداره تصادفات پلیس راهور انجام دادند مشخص شد که در سال تحصیلی گذشته حتی یک مورد تصادف سرویس‌های مجاز دانش آموزان نیز رخ نداده است از این رو لازم است والدین برای ایمنی بیشتر فرزندانشان نیز، از سرویس‌های مجاز مدارس استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.