در زمانی که دانشجو بودم سردبیر روزنامه اطلاعات از من خواست که به پاریس و به محل اقامت امام بروم و مقاله و گزارشات مربوط به امام را ثبت کنم . من به پاریس رفتم و همه کارهای مربوط به روزنامه و خبرنگاری را انجام دادم و یک مدت کوتاه به تهران آمدم و دوباره به پاریس برگشتم و جنگ شروع شد و برادرم در جنگ شهید شد و من مجبور شدم به تهران برگردم .

رسول صدرعاملی کارگردان سرشناس کشورمان شب گذشته 21 شهریورماه 96 مهمان رامبد جوان در برنامه خندوانه شد و خاطره ای از امام خمینی (ره) و نامه یک اسیر عراقی که فیلم رهایی را براساس آن ساخت ، تعریف کرد.

 

به گزارش جماران؛ برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان شب گذشته 21 شهریورماه 96 ساعت 23 روی آنتن شبکه نسیم رفت. رامبد جوان در روز ملی سینما شادی برنامه را به همه عوامل و خانواده سینما تقدیم کرد. رسول صدرعاملی از کارگردان های سرشناس کشورمان مهمان شب گذشته رامبد جوان در خندوانه بود.رسول صدرعاملی [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

توصیه های رسول صدرعاملی برای بازیگر خوب شدن

 

در ابتدای برنامه رسول صدرعاملی از تماشاگران خندوانه پرسید کدامتان احساس میکند که میتواند بازیگر خوبی شود و چرا این حس را دارید که از میان تماشاگران دخترخانمی به این سوال پاسخ داد و این کارگردان برجسته در تکمیل این صحبت گفت:برای اینکه بازیگر خووبی شوید لازم است بلد باشید دیگران شما را دوست بدارند ، تو باید بلد باشی با دیگران ارتباط برقرار کنی و چهره خودت را باور داشته باشی. من همیشه به دنبال چهره های طبیعی هستم که بدون دست زدن به چهره خودشان را باور دارند.

کارگردان گل های داوودی ادامه داد من در استعدادیابی به نظرم خودم قوی عمل کرده ام و افرادی چون ترانه علیدوستی ، کتایون ریاحی ، طناز طباطبایی ، پگاه آهنگرانی ، نگار جواهریان و ... را به دنیای بازیگری معرفی کرده ام و به نظرم من دختران ماجراهای بهتری در سینما دارند و گلهای داوودی یکی از بهترین های سینما بود.

 

 

 

 

 

 

خاطره رسول صدرعاملی از امام خمینی (ره) و دوران جبهه

 

 

رسول صدرعاملی درباره امام خمینی (ره) گفت: در زمانی که دانشجو بودم سردبیر روزنامه اطلاعات از من خواست که به پاریس و به محل اقامت امام بروم و مقاله و گزارشات مربوط به امام را ثبت کنم . من به پاریس رفتم و همه کارهای مربوط به روزنامه و خبرنگاری را انجام دادم و یک مدت کوتاه به تهران آمدم و دوباره به پاریس برگشتم و جنگ شروع شد و برادرم در جنگ شهید شد و من مجبور شدم به تهران برگردم .

کارگردان «من ترانه 15 سال دارم» درباره حضور در جبهه گفت: من به مدت 4 ماه در جبهه عملیات فتح بستان را فیلم گرفتم و همان جا بود که نامه یک سرباز عراقی را پیدا کردم که خطاب به سربازان ایرانی نوشته بود " من شما را دوست دارم و همیشه سر تفنگ من رو به آسمان است وقتی فرمان شلیک دریافت میکنم ، من و شما هردو برای دیگران کار میکنیم و در این جنگ گناهی نداریم و ..." همین نامه بعدها سرلوحه ساخت فیلمم به نام رهایی بود که با پیدا کردن آن سرباز عراقی در اردوگاه اسرا ساخته شد.

رسول صدرعاملی درباره شخصیت امام (ره) گفت:امام فرد فوق العاده ای بود و آدم کنارشان حالش خوب بود و نظرات امام در بسیاری از زمینه ها نظرات مثبت و فوق العاده ای بود.

اگر رسول صدرعاملی رئیس جمهور شود

کارگردان هر شب تنهایی درخوص رئیس جمهور شدن گفت :من اصلا دوست ندارم رئیس جمهور شوم چون مسئولیت بسیار دشواری است اما اگر یک روز این اتفاق رخ دهد همه مدیریان دهه 60 و 70 را برکنار میکنم و از افراد دهه 80 روی کار می آورم و مسئولیت تمام خطاهایشان را نیز برعهده میگیرم و شفاف بودن و دروغ نگفتن را سرلوحه کارم قرار میدهم.

رسول صدرعاملی درباره سینما و روزملی سینما گفت :سینمای ما شبیه هیچ کجا نیست و فقط مال خودمان است . علت نامگذاری روز ملی سینما به این دلیل است که 100 سال از ورود سینما به ایران میگذرد و از این 100 سال من 38 سال کار کرده ام و از این بابت خوشحالم و به نظرم فیلم گلهای داوودی یکی از بهترین های سینما است و تنها فیلمی است که من با تماشاچی دیده ام.

در این بخش از برنامه رسول صدرعاملی درباره همسر و دو پسرش محمد و میلاد صحبت کرد و از همسرش تقدیر کرد و قول داد که یک کارگاه آموزش بازیگری و فیلم سازی برای 30 نفر در دفترش در اوایل آذرماه ترتیب دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.