رئیس جمهوری آمریکا در مراسمی که در مقر پنتاگون برگزار شد، درخصوص تداوم کمک های فدرال برای قربانیان توفان های ایرما و هاروی و همچنین بازماندگان حوادث یازده سپتامبر وعده داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در شانزدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر گفت که ایالات متحده در روند مقابله با تروریسم، متحد می ماند و همواره به کشته شدگان این حملات ادای احترام می کند.

 

به گزارش جماران؛ به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، وی در مراسمی که به همین مناسبت در مقر پنتاگون برگزار شد، افزود: به آنها (کشته شدگان) ادای احترام و برایشان سوگواری می کنیم و قول می دهیم که هرگز فراموششان نکنیم.

 

ترامپ گفت: ارتش آمریکا به مبارزه با دشمنان وحشتناک که حملات تروریستی یازده سپتامبر را حمایت کردند، ادامه خواهد داد، دشمنانی که شبیه شان را هرگز در گذشته ندیده ایم.

 

پیش از این مراسم، مراسم دیگری با حضور ترامپ در کاخ سفید برگزار شد که در جریان آن رئیس جمهوری آمریکا و کارکنان کاخ سفید به نشانه ادای احترام به کشته شدگان یازده سپتامبر، یک دقیقه سکوت کردند.

 

رئیس جمهوری آمریکا در مراسمی که در مقر پنتاگون برگزار شد، درخصوص تداوم کمک های فدرال برای قربانیان توفان های ایرما و هاروی و همچنین بازماندگان حوادث یازده سپتامبر وعده داد. 

 

خبرگزاری فرانسه نیز با پوشش خبری در همین زمینه از واشنگتن گزارش داد: ترامپ در مراسمی که برای ادای احترام به دو هزار و 977 کشته شده در حملات یازده سپتامبر 2001 برگزار شد، هشدار داد که 'قاتلان ددمنشی' که ایالات متحده را تهدید می کنند، هیچ پناهی روی زمین نخواهند یافت.

 

ترامپ همچنین با استفاده از واژه 'دشمنان' گفت که نمی توان آمریکا را مرعوب کرد و آنها که سعی بر این کار دارند، به زودی به فهرست طولانی دشمنان شکست خورده ای افزوده خواهند شد که به خود اجازه دادند غیرت ما را به محک آزمایش گذارند.

 

براساس این گزارش، تروریست های القاعده یازدهم سپتامبر 2001 با ربودن چهار هواپیما، از آن برای واژگون کردن برج های دو قلو در مرکز تجارت جهانی و برخورد به مقر پنتاگون استفاده کردند.
ترامپ حملات یازدهم سپتامبر را بدترین حملات به آمریکا از زمان حمله به پرل هاربر و حتی بدتر از آن دانست و دلیل این مساله را حمله به زنان، مردان و کودکان بی گناه غیرنظامی دانست که جانشان را بی جهت از دست دادند.

 

حمله به پرل هاربر، حمله ناگهانی هواپیماهای جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر در هفتم دسامبر ۱۹۴۱ بود که زمینه ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم را فراهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.