اردوغان اعلام کرد که نشست‌ آستانه با محوریت مساله سوریه در ۱۴ سپتامبر جاری به منزله مرحله نهائی مذاکرات جهت حل بحران این کشور است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در حاشیه سفر خود به قزاقستان با نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان درباره مسایل دوجانبه و منطقه‌ای دیدار و گفت و گو کرد.

اردوغان در سخنانی خاطرنشان کرد،  نشست‌های آستانه با محوریت بحران سوریه در ۱۴ سپتامبر جاری به منزله مرحله نهائی مذاکرات جهت حل بحران سوریه است.

وی در ادامه اظهاراتش بر اهمیت این مذاکرات در حل بحران سوریه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر اقدامات مقدماتی به پایان رسیده است. امیدواریم گام‌های ما به نتیجه برسد و پس از آن روند مذاکرات ژنو تسهیل یابد.  

از سوی دیگر، اردوغان با اشاره به حجم مبادلات تجاری میان کشورش و قزاقستان که بالغ بر دو میلیارد دلار است، گفت: هدف ما این است که این رقم را به پنج میلیارد دلار برسانیم.

پس از این سفر، اردوغان به جمهوری آذربایجان می‌رود.

وی در این سفر دو روزه با همتای آذری خود و دیگر مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

اردوغان در آخرین مقصد سفر دوره‌ای خود برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۹ تا ۲۵ سپتامبر به نیویورک می‌رود و در حاشیه آن با مقامات مختلف کشورها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.