نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به فرهنگ "من بهتر تشخیص می‌دهم" و "من دلسوزتر از دیگرانم به همین دلیل قانون را دارای اشکال می‌دانم"، پایان دهیم و نباید هرکس برای خود در این مملکت تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشد.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم رشت مجلس با انتقاد از تصمیمات جزیره‌ای در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: متأسفانه همه افراد خود را فرهنگی می‌دانند ولی هیچ کس مسئولیت حوزه فرهنگی کشور را نمی‌پذیرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به اخذ تصمیمات جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و صادرنشدن مجوز برخی برنامه‌های هنری در شهرستان‌ها علیرغم اجازه اجرای آن در شهری دیگر، گفت: متأسفانه هرکس به خود اجازه می‌دهد که روی قانون، قانون بگذارد؛ درحالیکه اگر ما به پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها فکر می‌کنیم باید قانون در کشور حاکم شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به فرهنگ "من بهتر تشخیص می‌دهم" و "من دلسوزتر از دیگرانم به همین دلیل قانون را دارای اشکال می‌دانم"، پایان دهیم و نباید هرکس برای خود در این مملکت تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشد.

وی با بیان اینکه همه افراد خود را فرهنگی می‌دانند ولی هیچ کس مسئولیت حوزه فرهنگی کشور را نمی پذیرد، ادامه داد: در زمان معرفی وزرا وقتی دکتر سید عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد از او سوال کردم چگونه می‌خواهی وزارتخانه‌ای را مدیریت کنی که تنها ۱۶ درصد بودجه حوزه فرهنگ را در اختیار دارد اما باید پاسخگوی صد درصد مسائل آن باشد.

جعفرزاده افزود: وقتی ۸۴ درصد بودجه حوزه فرهنگی کشور را  نهادهای دیگر در اختیار دارند، هرکس در این مملکت خود را مسئول فرهنگی می‌داند و تشخصیص می‌دهد که چه چیزی برای فرهنگ مفید و مضر است و چه چیزی به ضرر مردم است.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: متولیان فرهنگی و قوانین در این حوزه کاملا مشخص هستند و وزارتخانه مشخصی برای اداره حوزه فرهنگ حوزه داریم که امور فرهنگی کشور به آن محول شده است.

وی یادآور شد: بعضا ادارات وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی در استان‌ها نیز دچار  اجتهاد در حوزه فرهنگ می‌شوند و هرکس از زاویه دید خود به موضوعات نگاه می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه همه اینها بیانگر و نشان دهنده مظلومیت حوزه فرهنگ کشور است، یادآور شد: متأسفانه به کرات دیده شده که در استان‌‎ها به برخی از فیلم‌ها و تئاترها یا کنسرت‌های دارای مجوز، مجوز داده نمی‌شود و عنوان می‌شود که این تولیدات فرهنگی ایجاد فساد می‌کند.

این نماینده در مجلس با بیان اینکه امروزه برای بیان نظرات و دیدگاه‌ها نیاز به استفاده از ابزارهای نوین و استفاده از هنر است، بر نظارت بیشتر مجلس دهم در حوزه فرهنگ با شروع کار دولت دوازدهم تأکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 735464
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.