«ژان ایو لودریان» در جریان نشست خبری مشترک با همتای روسی خود در مسکو تأکید کرد که کناره گیری اسد از قدرت در سوریه نباید به عنوان شرطی برای آغاز مرحله انتقالی مطرح شود.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود در مسکو دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با لاوروف پس از اتمام دیدار دوجانبه تأکید کرد که کناره گیری بشار اسد از قدرت در سوریه نباید به عنوان شرطی برای آغاز مرحله انتقالی مطرح شود.

وزیر خارجه فرانسه همچنین خواستار توقف استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و همچنین دست کشیدن از حمایت از تروریسم در این کشور شد.

وی تأکید کرد: باید در سوریه تنش ها متوقف شده و آتش بس برقرار شود تا بدین ترتیب، فرصتی به راهکار سیاسی داده شود. ارتش سوریه در دیرالزور در حال پیشروی است و شکست داعش نزدیک شده است.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: بنابراین، باید روند سیاسی در سوریه آغاز شود. نباید برای آغاز دوره انتقال سیاسی در سوریه از کناره گیری بشار اسد به عنوان یک شرط استفاده کرد. کناره گیری اسد از قدرت در خلال روند انتقالی، فی نفسه یک هدف محسوب نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتارهای کره شمالی تأکید کرد: باید تحریم های شدیدی علیه کره شمالی اعمال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.