علی‌عسگری با اشاره به نقص‌هایی که در سیستم‌های آموزشی در دانشگاه‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم برنامه مناسبی برای ایجاد شغل دارد. باید به این نکته توجه داشت که مهارت‌آموزی از زیرساخت‌های مهم ایجاد شغل محسوب می‌شود.

به گزارش جماران؛ رییس سازمان صداوسیما اظهار کرد: ما جزو وظایف خودمان می‌دانیم که به دولت دوازدهم خدمت و کمک کنیم.

علی علی‌عسگری که پنج شنبه (16 شهریورماه) در بیستمین جشنواره تولیدات استانی سازمان صداوسیما سخن می‌گفت، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره، استان کردستان را محو فرهنگ، هنر و انسان‌های شجاع و وفادار برشمرد و گفت: اگر دل مردم کردستان همراه نظام نبود، امکان نداشت که در اوایل انقلاب آرامش در این استان برقرار شود. شهدای کرد و غیرکرد جانشان را برای کردستان فدا کردند، شهدای بزرگی بودند.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری جشنواره استانی در شهر سنندج گامی باشد برای ارتقای فرهنگ و هنر استان کردستان.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به تغییراتی که با ظهور فضای مجازی در عرصه رسانه‌ای پدید آمده است اظهار کرد: امروز کار رسانه‌ها پیچیده است. بسیاری از رقبای ما تلاش کردند که رسانه ملی در چشم مخاطبان افول کند. هیچ کشوری همانند ایران در معرض شبکه‌های ماهواره‌ای معاند با زبان خود آن کشور قرار ندارد. اما این اتفاق برای کشور ما افتاده است. تعداد این شبکه‌های ماهواره‌آی فارسی‌زبان از مرز 260 گذشته است بنابراین سازمان صداوسیما باید بسیار تلاش کند که مرجعیت خودش را حفظ کند.

علی‌عسگری ادامه داد: شبکه‌های استانی و ملی ما باید از طریق بردینگ یعنی تولید برنامه‌های شاخص هویت خودشان را حفظ کنند. خوشبختانه این موضوع تاکنون در شبکه‌های استانی ما رخ داده است و هر شبکه‌ای یک برنامه شاخص دارد. امیدوارم در سال آینده در جشنواره بیست و یکم استانی به درصد دیده شدن این برنامه‌ها افتخار کنیم.

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه نخبگان فراوانی در استان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: کشور ما رو به رشد است و به همین خاطر ما باید از نخبگانی که در هر استان وجود دارند بهره ببریم. در این راستا باید این نخبگان در رادیو و قاب تلویزیون دیده شوند و این یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های استانی سازمان صداوسیما محسوب می‌شود.

او تربیت نسل جدید هنرمندان و نخبگان رسانه‌ای را از دیگر اهداف مراکز استانی بر شمرد و یادآور شد: ما باید نیروهای جوانتر و بهتری را برای حال و آینده تربیت کنیم. رسانه جای برترین‌هاست. ما باید برترین‌های هر استان را گزینش کنیم و به رسانه بیاوریم.

علی عسگری با اشاره به تولید برنامه‌ها در حوزه کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تاکنون برنامه‌های خوبی در این حوزه‌ها تولید شده است، اما هنوز دست ما در تولید برنامه‌های گروه نوجوان خالی است، چراکه می‌توانیم برنامه‌های کودک را از کشورهای خارجی خریداری کنیم، اما برای خرید برنامه‌های خارجی در گروه سنی نوجوانان به دلیل مشکلات محتوایی با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

او اضافه کرد: برهمین اساس باید برای تولید محصولات فرهنگی داخلی برای گروه سنی نوجوانان بشتابیم.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به توسعه مراکز استانی سازمان صداوسیما بیان کرد: مراکز استانی از نظر تجهیزات ساختمان و نیروهای انسانی در سطح خوبی قرار دارند و دیگر می‌توانند در تولید آثار فاخر وارد میدان شوند. خوشبختانه هم‌اکنون هنرمندان و کارگردانان برجسته در حال همکاری با مراکز استانی هستند.

او در ادامه سخنان خود پویانمایی و انمیشین، تولید مستندهای فاخر و پیشرفت در جلوه‌های ویژه را از مهم‌ترین ماموریت‌های مراکز استانی سازمان صداوسیما برشمرد و اظهار کرد: امثال علاوه بر جشنواره مستقل انیمیشن، جشنواره مستند نیز در سازمان برگزار خواهد شد.

علی عسگری همچنین درباره تعامل شبکه‌های استانی با شبکه‌های ملی خاطرنشان کرد: زمانی که تولیدات مراکز استانی فاخر شوند قطعا در شبکه‌های ملی نیز مطرح خواهند شد.

رییس سازمان صداوسیما بااشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های اقتصادی یادآور شد: در همین راستا باید برای افزایش کیفی‌سازی محصولات ایرانی در شبکه‌های سازمان صداوسیما فرهنگ‌سازی کنیم. به همین منظور شبکه ایران کالا برای حمایت از تولید ملی ایجاد شده است و در آینده نزدیک رسما افتتاح خواهد شد.

علی‌عسگری  با اشاره به نقص‌هایی که در سیستم‌های آموزشی در دانشگاه‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم برنامه مناسبی برای ایجاد شغل دارد. باید به این نکته توجه داشت که مهارت‌آموزی از زیرساخت‌های مهم ایجاد شغل محسوب می‌شود. ما جزو وظایف خودمان می‌دانیم که در سازمان صداوسیما در این راستا به دولت دوازدهم کمک و خدمت کنیم.

رییس سازمان صداوسیما همچنین معرفی کارآفرینان موفق و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها را اقدام مناسبی در راستای مهارت‌آموزی برشمرد.

علی‌عسگری با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در بحث فضای مجازی گفت: در یک سال گذشته در حوزه فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده است. به عنوان مثال 7 اپراتور بزرگ آی پی تی وی راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این است که به زودی در تمام استان‌ها تلویزیون تعاملی راه‌اندازی کنیم.

رییس سازمان و صداوسیما یادآور شد: ما در عرصه شبکه‌های اجتماعی نیز به خوبی پیش رفته‌ایم و با شبکه اجتماعی سروش همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.