فتاح با اشاره به اینکه باید فرهنگ «کار» در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد تقویت شود گفت: خانوارهای مددجو باید باور داشته باشند که « متکی بودن به خود هنر است نه وابسته بودن به دیگران».

به گزارش جماران؛ به گفته رئیس کمیته امداد، شش درصد از جمعیت کشور تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

مهندس سید پرویز فتاح، در سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی در همایش تجلیل از ۳۰۰ خیر و حامی نیکوکار این استان حضور یافت.

رئیس کمیته امداد با بیان این که شش درصد از جمعیت کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: این رقم در استان آذربایجان غربی چهار درصد جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ «کار»  در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد تقویت شود گفت: خانوارهای مددجو باید باور داشته  باشند که « متکی بودن به خود هنر است نه وابسته بودن به دیگران».

فتاح با اعلام اینکه ماهانه ۱۴۰ هزار تومان برای هر یتیم به عنوان سرانه حمایتی از سوی حامیان پرداخت می‌شود گفت: یک میلیون نفر حامی در سطح کشور با هدف حمایت از ایتام با کمیته امداد همکاری می‌کنند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر به استان آذربایجان غربی اختصاص دارد.

وی با تاکید بر این که کرامت و عزت خانوارهای تحت حمایت باید حفظ شود گفت: بر این اساس بسیاری از حامیان در سطح کشور به گونه‌ای به ایتام کمک می‌کنند که حتی ما هم از مشخصات آن‌ها مطلع نیستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تمام جناح‌ها و ارگانها همراه کمیته امداد هستند یادآور شد: کار کمیته امداد فراجناحی، فراقومی و فرادینی است. به همین دلیل مجلس، قوه مجریه و قوه مقننه به همراه سایر دستگاه‌ها با کمیته امداد همکاری مناسبی دارند.

فتاح فعالیت‌های کمیته امداد را نه در حاشیه بلکه در متن نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز با هدف حمایت از محرومان محقق شد.  همان طور که رهبر نظام جمهوری اسلامی مانند حضرت علی (ع) از یتیمان حمایت می کنند یاید این فرهنگ  نیز در میان همه مردم گسترش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.