آمریکا پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به شورای امنیت برده که به دنبال تحریم‌های فلج کننده علیه کره شمالی است و می‌تواند فشارهای بین المللی بر این کشور منزوی را به شدت افزایش دهد.

به گزارش جماران، به نقل از الوفد، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود تمایل دارد تا شورای امنیت پیش نویس قطعنامه مذکور را تصویب کند اما نماینده روسیه اعلام کرده بود که ممکن است برای این اقدام هنوز زود باشد.

هنوز مشخص نشده که آیا چین از این پیش نویس حمایت می‌کند یا خیر.

هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت به موافقت ۹ عضو بدون استفاده از حق وتو از سوی کشورهای پنجگانه عضو دائم این شورا نیاز دارد.

بر اساس این پیش نویس، آمریکا از شورای امنیت می‌خواهد تا تحریم‌های نفتی بر کره شمالی اعمال کرده و مانع صادرات این کشور در زمینه منسوجات و استفاده از کارگرانش در خارج از کشور شده و دارایی‌های این کشور را بلوکه کرده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را ممنوع السفر کند.

وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفته که حتی اگر این پیشنویس در شورای امنیت رای نیاورد ایالات متحده به شکل یکجانبه تحریم‌هایی را علیه کره شمالی وضع خواهد کرد و دست‌بسته نخواهد نشست.

او گفت که وزارت خزانه داری یک بسته تحریمی آماده کرده که منتظر دستور ترامپ برای اجرای آن هستند که شامل وضع تحریم‌های گسترده علیه کشورها و شرکت‌های است که با پیونگ‌یانگ تبادلات تجاری دارند.

ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که اخیرا بسیار بحث برانگیز شد، موجب شده تا آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از سازمان ملل بخواهند تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را تشدید کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.