در پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده: ادعای مزورانه دفاع از حقوق بشر و آزادی همچون سایر شعارهای بزک شده استکبار جهانی، تنها ابزاری برای توسعه مداخلات سیاسی و فرهنگی و تغییر وضعیت کشورها به خصوص کشورهای اسلامی در راستای تامین امنیت رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل و به تاراج بردن منابع و منافع امت اسلام و کشورهای مستقل جهان است.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی کشتار مسلمانان در میانمار پیامی صادر کرد. 

در این پیام آمده است: خبرهای تکان دهنده و موحشی که روزهای اخیر از کشتار وسیع و وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار در سکوت مرگبار مدعیان حقوق انسان و مدافعان سینه چاک آزادی عقیده و بیان به گوش جهانیان می‌رسد و جهان اسلام را عزادار و انسانیت را سرافکنده کرده است.

در این پیام اضافه شده است علاوه بر آنکه هر قلب سلیمی را و هر فطرت پاکی را می آزارد و جریحه دار می‌نماید پیام واضح و شفاف دیگری را به گوش همگان می‌رساند و آن اینکه ادعای مزورانه دفاع از حقوق بشر و آزادی همچون سایر شعارهای بزک شده استکبار جهانی، تنها ابزاری برای توسعه مداخلات سیاسی و فرهنگی و تغییر وضعیت کشورها به خصوص کشورهای اسلامی در راستای تامین امنیت رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل و به تاراج بردن منابع و منافع امت اسلام و کشورهای مستقل جهان است.

در بخشی دیگری از این پیام آمده است: اینجانب این مصیبت جانکاه را به ساحت قدسی نبی اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و امام عصر ارواحنا له الفداء و به حضور مقام معظم رهبری و همه امت اسلام تسلیت عرض کرده، علمای اسلام را به بیدارگری توده ها نسبت به توطئه‌های شیطانی استکبارجهانی و دولت های اسلامی را به تلاش مجدانه در راستای توقف این جنایت غیر انسانی و احقاق حقوق مردم مظلوم میانمار و امت بزرگ اسلامی را به حفظ انسجام و اتحاد و یک دلی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام دعوت می‌کنم و از خداوند متعال شکوه و اعتلای هرچه بیشتر کلمه توحید و اسلام و مسلمین و اضمحلال و نابودی مستکبران و ستمگران را مسئلت می‌نمایم.

در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است. 

یکی از این منابع بنگلادشی گفت که مسئولان میانماری در امتداد سیم خاردار موجود در مرز 2 کشور اقدام به مین گذاری کردند. 

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند. 

کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد. 

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند. 

دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است. 

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.