فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق‌بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این وقایع هولناک، نقض حقوق‌بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هستند.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد.

متن بیانیه علی لاریجانی به شرح ذیل است:

حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متالم می‌سازد. مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان‌یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد. 

از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق‌بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این وقایع هولناک، نقض حقوق‌بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هستند. 

اینجانب کشتار و اخراج مسلمانان مظلوم میانمار را شدیداً محکوم نموده و بر مسئولیت دولت میانمار در قبال حوادث اخیر و ضرورت حمایت از اقلیت مسلمان این کشور تأکید می‌نمایم.

مؤکدا خواستار ورود هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود هستم. 

براساس منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی با تأکید بر ضرورت اجتناب از رفتارهای مبتنی بر استاندارد دوگانه در موضوع حقوق‌بشر، بر مسئولیت همه دولت‌ها، پارلمان‌‌ها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و حمایت از مردم مسلمان روهینگیا تاکید می‌نمایم.

بار دیگر ضمن محکوم کردن این قتل عام فاجعه‌بار سازمان‌یافته، با تکیه بر وظایف و اختیارات قانونی خود کمیته ویژه‌ای را با مسئولیت رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل می‌دهم تا اقدامات پارلمانی لازم را برای توقف فوری این جنایت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به عمل آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.