سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: این موضوع پایبندی ایران به برجام آنقدر که برخی تصور می‌کنند ساده نیست.

به گزارش جماران؛ سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادعاهایی بی‌اساس گفت که موضوع پایبندی ایران به برجام تنها به مسائل فنی توافق هسته‌ای محدود نیست و باید با دید وسیع‌تری به این موضوع نگاه کرد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در موسسه آمریکن اینترپرایز در مورد برجام به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: موضوع برجام مساله‌ای است که ما با شدت در حال بررسی آن هستیم. در دیدار اخیرم با یوکیو آمانو او گفت که نظارت بر برجام مانند یک پازل پیچیده است.

وی افزود: برخی می‌گویند همین که ایران از محدودیت‌های اعمال شده بر میزان غنی‌سازی خود عبور نکرده یعنی به برجام پایبند بوده است اما اینگونه نیست.

هیلی مدعی شد: نباید قانون آمریکا را با تعهدات برجام اشتباه گرفت.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: من در این باره با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت کردم اما نمی‌دانم که او چه تصمیمی در مورد اعلام پایبندی ایران به برجام خواهد گرفت. این تصمیم خود اوست. این موضوع پایبندی ایران به برجام آنقدر که برخی تصور می‌کنند ساده نیست. پایبندی ایران به برجام تنها به مسائل فنی توافق محدود نمی‌شود بلکه به یک دید وسیع در این باره نیاز است.

بنا بر ادعای او، پایبندی ایران شامل سه مرحله است. اول پایبندی به خود برجام مساله بعدی پایبندی ایران به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که علاوه بر برجام بسیاری از رفتارهای دیگر ایران را نیز محدود می کند و مورد سوم قانون کورکر - کاربین است که بنا بر آن رئیس جمهور ایران باید در مورد رفتار ایران به کنگره هر سه ماه یک بار گزارش دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.