با وجود توافق هسته‌ای، ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم می‌پردازد و عدم بازخواست کردن رفتارهای ایران، توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی گفت که توافق هسته‌ای با ایران مملو از کاستی‌هاست.

به گزارش جماران؛  "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که توافق هسته‌ای با تهران مملو از کاستی‌هاست.

وی در ادامه سخنانش گفت: تهدید ایران مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای را لغو خواهد کرد بدین معناست که آنها جامعه جهانی را گروگان این توافق گرفته‌اند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: با وجود توافق هسته‌ای، ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم می‌پردازد و عدم بازخواست کردن رفتارهای ایران، توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

هیلی افزود: اقدام سپاه پاسداران انقلاب در توسعه فناوری موشک‌های بالستیک از فناوری هسته‌ای دور نیست. ایران همچنان به حمایت از تروریسم و درگیری‌ها ادامه می‌دهد.

وی گفت: ایران قطعنامه‌های بین‌المللی را با ادامه توسعه موشک‌های بالستیک نقض می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: ایران پیشینه طولانی در دشمنی با واشنگتن دارد و رئیس جمهور آمریکا به بررسی موضوع حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر خواهد پرداخت.

هیلی همچنین درباره دستیابی ایران به فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر موشک‌هایش در آینده هشدار داد.

وی افزود: بدون اجازه دادن ایران مبنی بر بازدید از سایت‌های مشکوک به فعالیت‌های هسته‌ای چگونه می‌توانیم از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطمئن باشیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه مدعی شد: ایران پشت ترور "رفیق حریری" نخست وزیر سابق لبنان و تلاش برای ترور "عادل الجبیر" سفیر سابق عربستان در واشنگتن بوده است.

هیلی گفت: صدها مکان در ایران وجود دارد که احتمال می‌رود در آنجا فعالیت هسته‌ای در حال انجام است اما بازرسان سازمان انرژی اتمی قادر به رسیدن به این مکان‌ها نیستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.