علی عبدالله صالح در پیامی به کشورهای همجوار گفت: ما دستان خود را به سوی کشورهای همجوار و کشورهای دوستدار صلح دراز کرده‌ایم. ما خواهان صلح شرافتمندانه و عادلانه هستیم.

 

به گزارش جماران، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در سخنانی گفت: کنگره سراسری مردمی هیچ گونه ائتلاف خارجی ندارد و سازشی در کار نیست. کسانی هستند که برای برهم زدن وحدت بین ما تلاش می‌کنند. اما این‌ها نمی‌توانند بین ما و انصارالله تفرقه بیفکنند.

وی افزود: انصارالله در جنگ پیشروی کرده و حزب کنگره سراسری مردمی با انصارالله به عنوان یک گروه سیاسی علیه متجاوزان شریک است.

علی عبدالله صالح  در پیامی به کشورهای همجوار گفت: ما دستان خود را به سوی کشورهای همجوار و کشورهای دوستدار صلح دراز کرده‌ایم. ما خواهان صلح شرافتمندانه و عادلانه هستیم.

وی از ائتلاف عربستان خواست جنگ را متوقف کرده و به محاصره یمن پایان بدهد.

وی گفت: عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هیچ مشروعیتی ندارد و قطعنامه 2216 شورای امنیت قطعنامه جنگ علیه مردم یمن است.

از سوی دیگر هشام شرف، وزیر خارجه در دولت نجات ملی در صنعا گفت: آنچه رسانه‌های حامی متجاوزان درباره انفجار اوضاع در صنعا می‌گویند درست نیست. بعد از شکست توطئه‌های متعدد برای ایجاد اختلاف در جبهه داخلی تنها برگ برنده برای آن‌ها تضعیف جبهه داخلی است.

وی درباره خبر تصمیم انصارالله برای بازداشت علی عبدالله صالح گفت: آنچه در رسانه‌ها پخش می‌شود را باور نکنید اگر تفاوتی در دیدگاه‌ها طی دوره گذشته وجود داشته این یک مسئله طبیعی است و به مسئله اصلی ما لطمه نمی‌زند. همگان برای بیرون راندن دشمن و اخراج اشغالگران از خاک یمن تلاش می‌کنند.

هشام شرف گفت: متجاوزان منتظرند تا فرصتی به آن‌ها دست بدهد تا از طریق آن جبهه داخلی را برهم بزنند. من دوست دارم به همراهانم بگویم که وطن بالاتر از هرگونه منافع و اعتباراتی است و خون شهدا و زخمی دشگان گرانبهاتر و مقدس‌تراز دستاوردهای سیاسی است.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز اخبار منتشر شده درباره تصمیم این جنبش برای بازداشت علی عبدالله صالح را تکذیب کرد.

شبکه العربیه پیشتر اعلام کرده بود که انصارالله دستور بازداشت علی عبدالله صالح و انتقال وی به استان صعده را داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.