معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید از رویکرد درمانی برای فرزندان خودمان در مقابل آسیب‌های اجتماعی که هر روز در حال تغییر هستند، استفاده کرد.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ایجاد تغییر در روند طلاق ابراز امیدواری کرد و گفت: این شرایط باید به‌طور کامل و آماری رصد شود تا در سطح ملی به نتایج مهمی از کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور برسیم.

معصومه ابتکار در افتتاح طرح‌های مداخله در طلاق در کشور و 13 شهرستان خراسان رضوی افزود: بزرگترین هدف حکومت دینی کاهش رنج مردم است.

ابتکار از انتظار جامعه برای رسیدن از شعار و آرمان به عملکرد و عمل گفت و افزود: ما باید برای حصول این نتیجه به الگوی موفقی بر اساس آموزه‌های دینی برسیم که بسیج اجتماعی در این خصوص و شروع کار از کودکان، نوجوانان و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از همکاری با آموزش و پرورش برای آموزش رسمی خبر داد و گفت: باید از رویکرد درمانی برای فرزندان خودمان در مقابل آسیب‌های اجتماعی که هر روز در حال تغییر هستند، استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بحران‌های خانواده در دنیا، این آسیب‌ها را ناشی از تغییرات در سطوح مختلف اقتصاد و جامعه دانست و راه حل‌وفصل این بحران‌ها را الگویی موفق بر اساس آموزه‌های دینی خواند.

وی از ایجاد یک حرکت اجتماعی توسط خانواده‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استقبال کرد و گفت: باید نسل آینده، نسلی دارای مصونیت اجتماعی در مقابل آسیب‌ها و دارای عزت نفس بالا باشد.

ابتکار با تأکید بر نقش بسیار مهم رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی، شکل‌گیری یک گفت‌وگوی ملی در این خصوص را خواستار شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت آموزش‌های قبل و حین ازدواج، تصریح کرد: ناآگاهی زیاد از ابعاد مختلف مسائل و تعریف محدودیت‌های غلط که باعث شکل‌گیری رفتارهای پرخطر می‌شوند و عزت نفس و آینده زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، مسائل نگران‌کننده‌ای است و باید متخصصان برای این مشکلات راه حل پیدا کنند.

وی از توجه به یافتن راه حل قبل از رسیدن به نقش و اهمیت اورژانس اجتماعی گفت و افزود: لایحۀ تأمین امنیت زنان که در قوه قضاییه در مراحل پایانی قرار دارد، هرچه سریع‌تر به اتمام برسد تا این میزان خشونت در خانواده و جامعه که به مردان، زنان و فرزندان آسیب می‌زند، کاهش پیدا کند.

ابتکار با اشاره به وجود اختلاف نظرها و تفاوت سلایق، از تبدیل کردن این تفاوت‌ها به فرصت گفت و از رهنمون‌سازی مردم به سمت گفت‌وگوی اجتماعی در همه سطوح استقبال کرد.

وی افزود: آسیب‌های فیزیکی و روحی در اثر خشونت به بار می‌آید که رفع آن بسیار دشوار است. تنها راه ایجاد نیکی در جامعه راه افتادن فرهنگ ایثار و گذشت است و امیدواریم عشق به ائمه، به‌ویژه در خراسان رضوی، سبب تحرک خوبی در این زمینه باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.