پارسایی گفت: پا نگرفتن احزاب در کشور ما به دو موضوع قوانین دست و پا گیر و هم به رویکردها و نگاه‌های خاص و یکجانبه به تشکل‎های و گروه های سیاسی بر می گردد.

به گزارش جماران؛ بهرام پارسایی در خصوص ارتقاء نظام حزبی در مدیریت سیاسی کشور به واسطه بازنگری قانون فعالیت احزاب، اظهار داشت: با وضعیت فعلی که با آن رو به رو هستیم، فعالیت احزاب در کشور نهادینه نشده است و اگر همین روند را طی کند در آینده نیز نهادینه نخواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: لازم است نهادهای مرتبط با فعالیت احزاب، از جمله وزارت کشور، کمیسیون ماده 10 احزاب، مجلس و خانه احزاب مشکلات پیش پای احزاب را رصد کنند و برای حل آن راه حل هایی را ارائه دهند.

وی مشکلات پیش پای احزاب را ارزیابی کرد و گفت: علت پا نگرفتن احزاب در کشور ما به دو موضوع قوانین دست و پا گیر و هم به رویکردها و نگاه‌های خاص و یکجانبه به تشکل‎های و گروه های سیاسی بر می گردد، نقص قانون وجود دارد و عدم باور به احزاب و اثرگذاری در کشور دیده می شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه احزاب در کشور اثرگذار نیستند، بیان داشت: اما اگر توسعه کشور دغدغه اصلی مسئولان باشد باید به توسعه و تقویت احزاب کمک شود، با شکل گیری احزاب قوی در کشور، روشنگری و پاسخگویی رنگ و بوی واقعی می گیرد.

پارسایی در ادامه به تکثر احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور اعداد و ارقام قابل توجهی از صدور مجوز برای احزاب ارائه می کند، این خوب است که احزاب بتوانند فعالیت کنند اما تعداد اعضای برخی احزاب از تعداد انگشتان دست کمتر است و در برخی استان ها شعبه ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین بیش از آنکه کمیت احزاب اهمیت داشته باشد باید به فکر اثرگذاری و کیفیت تشکل های سیاسی باشیم اگر جایگاه احزاب ارتقاء پیدا نکند عملا اثرگذاری در مسائل کشور نخواهندداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732973
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.