فرمانده عملیات "تلعفر می‌آییم" ادعای توافق ارتش عراق با داعش در شهر تلعفر را تکذیب کرد.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات "تلعفر می آییم" گفت: تعدادی از تروریست‌های داعش در این عملیات کشته، تعدادی نیز بعد از دیدن نیروهای شجاع ما به العیاضیه و مناطق غرب تلعفر فرار کردند.

پس از درهم شکستن سریع صفوف داعش در تلعفر و پاکسازی آن در کمتر از 10 روز، برخی گمانه‌زنی‌ها درباره توافق ارتش عراق با داعش برای خروج امن از تلعفر مطرح شده بود.

در همین راستا نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق نیز روز چهارشنبه گفته بود که "همگان می‌دانند تلعفر با جنگ آزاد نشده بلکه با توافق آزاد شده است."

فرمانده عملیات "تلعفر می آییم" گفت: هیچ تروریستی تسلیم نشد و هیچ گونه توافقی با داعش صورت نگرفته است. در قاموس یگان‌های عراقی واژه توافق با تروریست‌ها نمی‌گنجد و ما دشمن را در حویجه و ساحل شرقی شرقاط و مناطق غرب الانبار نیز در هم خواهیم شکست.

یارالله گفت: نیروهای ما 115 شهید و 679 زخمی طی 12 روز عملیات تلعفر تقدیم کردند. کسی که این آمار را ببیند درک می‌کند که ما درگیری‌های شدیدی با داعش داشتیم.

فرماندهی عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد: ما به شکل قاطع اظهارات برخی طرف‌ها را که گفته بودند نیروهای عراقی نجنگیدند و توافق صورت گرفته تکذیب می‌کنیم. نیروهای عراقی تا پای جان جنگیدند و تروریست‌ها را بیرون راندند.

محمد نوری العبد ربه، نماینده استان نینوا نیز روز جمعه از وجود مذاکرات و توافق‌ها از سوی طرف‌های خارجی و داخلی با تروریست‌های داعش در تلعفر خبر داده بود.

وی از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواسته بود جواب سوالات زیادی در این باره را بدهد.

حزب الله لبنان نیز روز شنبه آمریکا را متهم کرد که به صدها داعشی کمک کرده از تلعفر به مناطق کردنشین فرار کنند.

یارالله اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع و ارتش بیش از 1000 تروریست را ظرف 72 ساعت در درگیری‌های العیاضیه از پای درآوردند.

وی گفت: به طور کلی طی عملیات 12 روزه تلعفر بیش از 2000 تروریست کشته و بیش از 50 عامل انتحاری از پای درآمدند. همچنین 77 خودروی بمب‌گذاری شده منهدم و خنثی شدند.

یارالله تأکید کرد: 990 بمب در این عملیات منفجر و 71 منزل بمب‌گذاری شده و 46 موتورسیکلت و 66 تونل منهدم شدند. همچنین تعداد زیادی سلاح و مهمات و 13 کارگاه بمب سازی کشف و منهدم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.