نایب رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: پاسخگویی یک ضرورت محرز است و مردم باید در جریان کم و کیف قضایا قرار گیرند و اگر جایی خطایی رخ می‌دهد لازم است که فرهنگ عذرخواهی وجود داشته باشد.

به گزارش جماران؛ نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد دبیرخانه‌ای در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای هماهنگی اطلاع رسانی و نظارت بر عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و شوراهای شهر تشکیل شود.

محمدرضا تابش با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه فراکسیون امید پس از رای اعتماد مجلس به وزرای دولت، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه در مسند قدرت قرار گرفته‌اند باید نسبت به عملکردها پاسخگو باشند و این حق مردم است که طلب پاسخگویی کنند اما از طرفی گاهی دوستان خارج از مجلس، اطلاعات صحیحی از روند طی مسیرکار در مجلس و فراکسیون امید ندارند که موجب می‌شود بعضا غیر دقیق اظهارنظر کنند. این مسئله قدری از ضعف ماست که فراکسیون امید باید اطلاع‌رسانی‌های خاص و عمومی خود را بیشتر و موثرتر کند و از سویی اصلاح‌طلبان بیرون مجلس بیشتر دقت و مراقبت کنند و اظهار نظراتشان بر پایه اطلاعات صحیح باشد. آنها می‌توانند از ما یا دیگران بپرسند و بعد اظهارنظر کنند و اگر از چیزی اطلاع کاملی  ندارند خوب نیست درباره آن اظهارنظر کنند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیتی که قبلا اصولگرایان داشتند برای اصلاح‌طلبان هم پیش آمده و آنها در قوه مجریه، قوه مقننه و شوراها ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند، صاحب کرسی شدند و مسئولیت دارند و لزوم این مسئولیت‌پذیری پاسخگویی است که نیازمند دقت و مراقبت لازم است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها باید به نحوی باشد که مجموعه مردمی که به اصلاح‌طلبان اعتماد کرده‌اند مایوس نشوند و همان سرنوشتی که برای اصولگرایان رقم خورد برای ما رقم نخورد.

تابش با بیان اینکه عملکرد نمایندگان، شوراهای منتخب مردم و وزرای دولت توسط مردم رصد می‌شود، تصریح کرد: هرگونه حرکت نابجا و خطا و مساله‌ای که روح مردم را آزرده کند و توضیحی برای آن داده نشود پیامدهای منفی برای جریان اصلاح‌طلبی خواهد داشت و از این منظر باید دقت و نظارت بیشتری داشته باشیم و خصوصا با گسترش فضای مجازی خود را در اتاق شیشه‌ای را ببینیم که همه افعال و تصمیم‌گیری‌های ما در منظر مردم قرار می‌گیرد.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: پاسخگویی یک ضرورت محرز است و مردم باید در جریان کم و کیف قضایا قرار گیرند و اگر جایی خطایی رخ می‌دهد لازم است که فرهنگ عذرخواهی وجود داشته باشد اما دوستان ما که بیرون از مجلس یا شورا هستند سعی کنند اطلاعات‌شان را کامل کنند و در زمینی که رقبا طراحی کرده‌اند بازی نکنند و با اظهارنظرهای خود موجب تضعیف روحیه مردم نشوند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است که همانطور که مکانیزم شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شکل گرفت دبیرخانه‌ای در این شورا تشکیل شود تا بر عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر نظارت کنند و هماهنگی در اطلاع‌رسانی‌ها را عهده‌دار شوند و مخصوصا موثرین اصلاحات را از حوادث و وقایع مطلع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.