معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا دارای حیات اجتماعی هستند گفت: همین حضور مردم در چنین مراسماتی که با ذکر نام و یاد شهدا برگزار می‌شود و بهره گرفتن از منش شهدا نشانه حیات اجتماعی آنان است.

به گزارش جماران؛ معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهید حججی نه تنها جامعه ما را بلکه تمام دنیا را تکان داد و روح شهادت‌طلبی، فداکاری و ایستادگی را در کالبد جهان دمید.

سردار علی عبداللهی عصر امروز در یادواره شهدای عملیات کربلای دو در گلزار شهدای رشت با اشاره به رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان در این عملیات اظهار داشت: مردم ما نسبت به راه و منش شهدا علاقه‌مند هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا دارای حیات اجتماعی هستند گفت: همین حضور مردم در چنین مراسماتی که با ذکر نام و یاد شهدا برگزار می‌شود و بهره گرفتن از منش شهدا نشانه حیات اجتماعی آنان است.

سردار عبداللهی افزود: شهدا صفحات تاریخ ما را با خون خود درخشان کرده‌اند و اثر این شجاعت و رشادت آنان همانند حرکت عظیم امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در تشریح جایگاه شهدا عنوان داشت: حیات شهدا یک حیات حقیقی است و امروز شهدا آن هستیم که افرادی خواسته و حوائج خود را از آنان می‌خواهند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: مرگ در میدان جنگ پلی است که شهدا را از سختی ها و مشکلات دنیا به بهشت و آسایش میرساند و نشان دهنده جایگاه والا و باارزش شهداست که جایگاهی بالاتر از آن نیست.

سردار عبداللهی با اشاره به دوران زندگی شهید قلی پور اظهار داشت: شهید قلی پور از کودکی در مکتب قرآن تربیت شد و همواره در طول تاریخ انقلاب خدمات زیاد و موثری برای انقلاب و به ویژه سپاه در استان گیلان و شهرستان رشت انجام داد.

وی افزود: بارها به شهید قلی پور تاکید کردند که با توجه به مسئولیت مهمتان در سپاه به جبهه ها نروید اما این شهید بزرگوار می‌گفت حاضر هستم از مسئولیتم استعفا دهم اما جبهه را ترک نکنم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت شناساندن زندگی و منش شهدا به نسل جوان خاطرنشان کرد: مقام و زندگی این شهدا را نمی‌توان در چند دقیقه تشریح کرد بلکه باید کتاب‌ها درباره آن نوشت تا جوانان سیره و وصایای شهدا را با جان خود درک کنند.

سردار عبداللهی با تجلیل از جایگاه شهید محسن حججی گفت: این شهید بزرگوار نه تنها جامعه ما را بلکه تمام دنیا را تکان داد و روح شهادت طلبی، فداکاری و ایستادگی را در کالبد جهان دمید.

وی افزود: امروز نیز همانند هشت سال دفاع مقدس شاهد روحیه ایستادگی و جهاد در جوانان و رزمندگان محور مقاومت از حزب الله، انصار الله و رزمندگان مدافع حرم کشورمان هستیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام شرارت‌های آمریکا در منطقه خاطرنشان کرد: شرارت‌های آمریکا در منطقه سابقه طولانی دارد و این کشور حامی اصلی تروریسم و گروهک‌های تروریستی در منطقه است اما با وجود تمام دخالت‌ها، امروز شاهد پیروزی هر روزه رزمندگان جبهه مقاومت هستیم.

سردار عبداللهی اعلام کرد: آمریکا در تلاش بود تا ارتباط رزمندگان جبهه مقاومت عراق و سوریه را قطع کند اما با دلاوری‌های رزمندگان و فضل الهی مانند گذشته ناکام ماند.

وی افزود: پیروزی در میدان نبرد جبهه‌های مقاومت اتفاقی نیست بلکه حاصل فداکاری، نقشه‌های صحیح، ایثار و ایستادگی نیروهای مقاومت و حضور فرمانده‌ای چون حاج قاسم سلیمانی در منطقه است‌.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحرکات آمریکا در افغانستان اظهار داشت: آمریکا برای پشتیبانی از داعش وارد افغانستان شده است اما بداند مانند گذشته کاری از پیش نمی‌برد.

سردار عبداللهی با بیان جنایات عربستان سعودی در یمن گفت: امروز می‌بینیم انصارالله یمن با وجود تمام فشارها و تحریم‌ها می‌تواند ابزار دفاعی طراحی کند و این نتیجه تفکر مقاومت است.

وی با اشاره به عدم عقب‌نشینی تفکر مقاومت از آرمان‌های خود اعلام کرد: آمریکا باید هرچه سریعتر منطقه را ترک کند و دست از شرارت، دخالت و حمایت از گروه‌های تروریستی بردارد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ضمن معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت مستقل در منطقه و جهان عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایفاگر نقش مهمی در منطقه است و این نشان از قدرت و اقتدار ماست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.