عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سلاح اتمی سلاحی قابل استفاده نیست اما به شرطی که حاکمان یک کشور از عقلانیت و درک لازم برخوردار باشند.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سبکی که با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی رفتار شد و کل رابطه دیپلماتیک با آن رژیم قطع شد، باید همین شیوه را نیز در قبال کره شمالی در پیش گرفت.

جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص رفتار کره شمالی و پرتاب‌ موشک این کشور، اظهار داشت: دنیای امروز در عرصه سیاسی و امنیتی بر پایه، عقلانیت، بازدارندگی و منطق، نظمی را در جهان برقرار کرده است. سلاح اتمی سلاحی قابل استفاده نیست اما به شرطی که حاکمان یک کشور از عقلانیت و درک لازم برخوردار باشند.

نماینده تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی تهدید اتمی علیه کشوری اثرگذار است که بر فرض عقلانیت طرف مقابل استوار باشد و طرف مقابل نیز منطق عقلی را بپذیرد که سلاح اتمی خطرناک است، بیان کرد:  کره شمالی با رفتارهایی که انجام می‌دهد و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند امنیت شرق آسیا و جهان را به خطر می‌اندازند و برای مردم کره نیز مشکل سازی می‌کند.

وی افزود: با شیوه‌ای که کره شمالی در پیش گرفته هرگونه تهدیدی علیه این کشور جوابگو نیست، زیرا منطق را قبول ندارد، فرض رفتار عقلانی داشتن از مسئولین کره شمالی یک فرزند درستی نیست زیرا وقتی این فرض استوار نیست، هرگونه تهدیدی که آمریکا بخواهد علیه کره شمالی انجام دهد اثر گذار نخواهد بود مگر اینکه حمله اتمی کند که این اقدام نیز آثار مخربی به دنبال دارد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه به نظر من در موضوع کره شمالی نیاز به اجماع جامعه جهانی و اقدام شورای امنیت وجود دارد زیرا کره شمالی امنیت جهان را تهدید می کند، متذکر شد: کسی با زورگویی آمریکا موافق نیست ولی شیوه ای که کره‌شمالی در پیش گرفته برای امنیت جهان و همسایگانش خطرناک است و برای کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی نیز در هنرآفرینی می‌کند، جهان باید در یک جایی مقابل کره شمالی می‌ایستاد ولی دیر ایستاد اما به نظرم هنوز دیر نشده که این مشکل حل شود.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره شمالی با امنیت جهانی بازی می‌کند، ادامه داد: اقدام نظامی در قبال کره شمالی پاسخگو نخواهد بود بلکه باید تحت فشار قرار گیرد با تحریم و قطع کامل رابطه دیپلماتیک با این کشور می‌توان این کشور را تحت فشار قرار داد و این شیوه موثر باشد، باید به سبکی که با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی رفتار شد و کل رابطه دیپلماتیک با آن رژیم قطع شد، باید همین شیوه را نیز در قبال کره شمالی در پیش گرفت زیرا فقط بحث تهدید همسایگان کره شمالی مطرح نیست.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان امکان دارد کره شمالی از سلاح اتمی که در اختیار دارد بر علیه آمریکا استفاده کند زیرا وقتی حاکمان این کشور بر پایه عقلانیت و اصول نمیگیرند هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، گفت: کره‌شمالی رفتاری بر پایه عقلانیت انجام نمی‌دهد مقایسه دو کره هم نشان می‌دهد که کره جنوبی چه مسیری رفته و کره شمالی چه اقداماتی را انجام داده تا به اینجا رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731200
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.