وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که پنتاگون دستور داده تا سربازان جدیدی به افغانستان اعزام شوند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دستور از سوی پنتاگون ۱۰ روز پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان برای مقابله با طالبان شد.

در ۲۱ اوت سال جاری میلادی، ترامپ سیاست جدید افغانستان برای مقابله با طالبان را اعلام کرد که شامل حضور هزاران نیروی آمریکایی در افغانستان می‌شود.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت: این نیروهای اضافی که در نهایت ۴۰۰۰ تن خواهد بود، هنوز برای اعزام به افغانستان آماده نشده‌اند. من این دستور را امضا کردم و قرار است در روزهای آتی اجرایی شود. این استقرار نیروها به نیروهای افغان کمک می‌کند تا موثرتر مبارزه کنند.

روزنامه واشنگتن پست نوشته که افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان شامل جنگنده‌های اف-۱۶، جنگنده‌های A-۱۰ و افزایش پشتیبانی از سوی بمب افکن‌های B-۵۲ مستقر در قطر است.

وزیر دفاع آمریکا از ذکر جزئیات بیشتر درباره استراتژی افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان امتناع کرد و گفت که در هفته آتی به کنگره در این باره مطالبی را می‌گوید.

ژنرال‌های آمریکایی چندین ماه است که می‌گویند اوضاع در افغانستان به بن بست خورده است و این درحالی اعلام شده که چندین سال است آمریکا به همراه ائتلاف نظامی خود در این کشور با شبه نظامیان طالبان می‌جنگد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.