برای جبران کمبود نیروی انسانی مجوزهای لازم را دریافت کنیم البته باید توجه داشت که شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها هم مطلوب نیست.

وزیر بهداشت گفت: شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها مطلوب نیست و بعد از رفع این مشکل، گشایش بیشتری در وضع پرستاران انجام می‌شود.

به گزارش جماران؛ دکتر حسن قاضی‌زاده‌هاشمی امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان قدوسی نهاوند در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: در حوزه پرستاری مشکل عمده آنها فشار کاری زیادی است که بر قشر پرستار است البته در کنار آنها ماماها و نیروهای آزمایشگاهی و رادیولوژی‌ها نیز همینطور هستند.

وی ادامه داد: نسبت کل نیروی انسانی ما به تخت بیمارستانی از نظر استاندارد متناسب نیست و خیلی کمتر است به طوریکه یک نفر باید بار چند نفر را به دوش بکشد و این مشکل جدای از مسائل معیشتی آنها است.

قاضی‌زاده‌ اضافه کرد: حتی اگر وضعیت پرداختی آنها اصلاح شود، باز فشار کاری زیاد است و در این حوزه باید برای تأمین نیروهای انسانی نگاه متفاوتی به وجود بیاید به طوریکه در مقابل باید نگاه دستگاه‌های مسئولی همچون صنعت و معدن و راه و شهرسازی و کشاورزی تغییر کند چرا که اینجا اورژانس است و بستگی به جان مردم دارد و شغل بسیار حساسی است.

وی ابرازامیدواری کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی مجوزهای لازم را دریافت کنیم البته باید توجه داشت که شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها هم مطلوب نیست.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها مطلوب نیست و برای رفع این مشکل  اگر مطلوبیت‌ها فراهم شود، گشایشی هم در دریافتی‌ها و معیشت پرستاران انجام و برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.