تعامل اسلامی به ما می آموزد که یکی از اهداف اصلی و فلسفه حج، ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمین است.

به گزارش جماران؛ رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی عید سعید قربان را به روسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی شخصیت های جهان اسلام تبریک گفت.

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ، در پیامی عید قربان را به روسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی شخصیت های جهان اسلام تبریک گفت، که متن این پیام به شرح زیر است:

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

صمیمانه ترین مراتب تبریک و تهنیت اینجانب را به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، عید بزرگ مسلمانان پذیرا باشید.

مناسک حج ابراهیمی کانون صمیمیت،یکرنگی و فریضه بی همتا و مظهر یکپارچگی و انسجام مسلمانان به شمار می رود. تعامل اسلامی به ما می آموزد که یکی از اهداف اصلی و فلسفه حج، ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمین است و دوری از اختلاف و تفرقه و تشدید روح اخوت و همدلی در مناسک بزرگ حج نیاز ضروری امروز امت اسلامی است.

عالیجناب؛

با استفاده از این فرصت، تاکید می نمایم که تقویت فضای گفتمان موثر و سازنده میان پارلمان های کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی جهان اسلام، نقش مهمی در کمک به حل بحران های منطقه ای و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم دارد. بی تردید امروز پیشبرد مناسبات پایدار پارلمانی دوجانبه، منطقه ای و چندجانبه به منظور نیل به ترتیبات جدید مبتنی بر صلح و امنیت در بین امت اسلامی یک ضرورت است.

مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای تقویت روح اخوت و همبستگی اسلامی و همکاری فزاینده کشورهای اسلامی حمایت می کند.

فرصت را مغتنم شمرده، عمیقاً اعتقاد دارم که در پرتو تلاش های مشترک، می توان مشکلات کنونی جهان اسلام را برطرف نموده تا امت اسلامی جایگاه شایسته خود را در مناسبات جهانی بازیابد.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 730394
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.