سیدعباس صالحی اظهار داشت: حوزه و روحانیت مطالبات خود در زمینه فرهنگی را با ما در میان بگذارند.

به گزارش جماران؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر مسئولیتی باید با نگاه خدمت به دین انجام شود. در این مسیر نیازمند دعا و راهنمایی مراجع عظام هستیم.

سیدعباس صالحی عصر چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی افزود: بنده از دوران 10 سالگی وارد حوزه شدم و عملا به صورت پیوسته در قم در حال رفت‌وآمد بودم و شاید این فرصتی باشد که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم به اهل بیت(ع) و فرهنگ اسلامی خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت سنگینی بر عهده ما نهاده شده و ما در جهت انجام رسالت نیاز به همراهی و رهنمون‌های مراجع داریم.

صالحی بیان کرد: از سوی دیگر در انجام رسالت خود به دنبال نقطه اتصال دین و فرهنگ به همراه حوزه و روحانیت هستیم و در حوزه نظارت و بخش عملیاتی نیازمند مساعدت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت مطالبات خود در زمینه فرهنگی را با ما در میان بگذارند. ضمن این‌که ما باور داریم حوزه در همه هشت محور ارشاد ظرفیت قابل توجهی برای کمک و همراهی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آبروی ما آبروی حوزه است. بر این اساس در معاونت فرهنگی اتاق فکری با حضور شخصیت‌های حوزوی تشکیل داده‌ایم تا با مشکلی در حوزه فعالیت‌های خود مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه در محورهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت مطلوبی دارد و باید از آن به بهترین نحو بهره گرفت.

صالحی یادآور شد: وزارت ارشاد یک مجموعه متکثر و مهم است و گاهی ممکن است تصویر تقریب‌گرایانه ایجاد شود که اگر یک بخشی مشکل داشته باشد همه بخش‌ها مشکل دارند در حالی که چنین تصویری نباید وجود داشته باشد چرا که ارشاد یک مجموعه گسترده است.

وی گفت: وزارت ارشاد در حوزه های اوقاف، حج و زیارت، قرآن و عترت، کانون فرهنگی هنری مساجد و بنیاد امام رضا(ع)، معاونت فرهنگی، سینمایی، مرکز رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صندوق هنر فعال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر حمایت از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی توسط بخش حمایتی وزارت ارشاد دنبال می‌شود. همچنین موسسات فرهنگی چندمنظوره با محوریت برنامه‌های مردمی در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.