در کنار گمانه‌زنی‌های اولیه برای انتخاب کابینه شهرداری تهران، محمدعلی نجفی شهردار پایتخت رایزنی خود با برخی وزرای دولت برای ایجاد تفاهم برای رسیدگی به امور پایتخت را آغاز کرده است.

به گزارش جماران؛ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

در روزهای نخستین این رایزنی‌ها گمانه‌زنی‌های ابتدایی از نحوه چینش کابینه شهرداری تهران نشان می‌دهد که محمدعلی نجفی قصد دارد افرادی در کلاس کابینه دولت را بر صندلی‌ معاونت‌های ساختمان بهشت مستقر کند. اخبار اولیه از گزینه‌های احتمالی برای 6 معاونت شهرداری تهران تاکنون حاکی از آن است که پیروز حناچی برای معاونت شهرسازی و معماری، محسن پورسید آقایی برای معاونت حمل و نقل و ترافیک، حجت میرزایی برای معاونت برنامه‌ریزی و بودجه، صالحی امیری به‌عنوان قائم‌مقام و معاونت امور مناطق، ولی‌الله شجاع پوریان به‌عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی و سمیع‌الله حسینی مکارم به‌عنوان معاون مالی مطرح شده‌اند. اگرچه عمده چهره‌های مطرح شده برای حضور در معاونت‌های شهرداری تهران از یکسو به دلیل حضور در سمت‌های مختلف دولتی در کلاس کابینه دولت هستند و از سوی دیگر با چارچوب‌های ارائه شده از سوی شهردار تهران مبنی بر نداشتن هر گونه شائبه مالی همراستا هستند، اما بازهم به نظر می‌رسد یک نفر از این چهره‌ها دارای تمامی ویژگی‌هایی که شهردار تهران در روز دفاع از برنامه خود برای انتخابات معاونانش بر آن تاکید داشت، نیست. با این حال سایر چهره‌هایی که تاکنون شنیده می‌شود برای حضور در کابینه شهرداری تهران در دوره جدید کاندیدا شده‌اند دارای تمامی ویژگی‌های مطرح از جمله حسن شهرت، پاکدستی و دوری از هر گونه شائبه مالی هستند.

در کنار گمانه‌زنی‌های اولیه برای انتخاب کابینه شهرداری تهران، محمدعلی نجفی شهردار پایتخت رایزنی خود با برخی وزرای دولت برای ایجاد تفاهم برای رسیدگی به امور پایتخت را آغاز کرده است. در این راستا نیز در روز اول کاری خود در دیداری با وزیر بهداشت علاوه بر بررسی توسعه شبکه بهداشت در شهر تهران درباره بخشی از آسیب‌های اجتماعی نیز مذاکراتی شده است. همچنین نجفی شهردار تهران از یک مذاکره تلفنی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره موضوع اعتیاد، تکدی گری و کودکان کار در شهر تهران خبر داده و عنوان کرده که طی چند روز آینده جلسه‌ای با حضور مسوولان ذی‌ربط از دو دستگاه با یکدیگر خواهیم داشت تا مقدمات تهیه تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های مشترک را آماده کنیم. او در عین حال تاکید کرده است که شهرداری اگرچه مسوولیت فقرزدایی ندارد اما می‌تواند در این زمینه نقش خود را ایفا کند. علاوه بر این ارسال پیام‌های تبریک مختلف از سوی وزرای دولت و سایر مقامات کشوری به شهردار تهران چراغ سبزی برای برقراری ارتباط مثبت دوسویه میان دولت ملی و محلی است. به نظر می‌رسد استارت اولیه شهردار تهران برای مذاکره با مقامات دولتی از یکسو و همچنین انتخاب ترکیب جدید کابینه از میان بالاترین مدیران دولتی از سوی دیگر نه تنها می‌تواند به تفاهم و آشتی دوباره دولت و شهرداری تبدیل شود بلکه می‌تواند اداره پایتخت و رسیدگی به امور معوقه در شهرداری تهران را تسهیل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.