وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متاسفانه هزینه های کشور ما بسیار بیش از درآمدها شده و کنترل هزینه کار بسیار سخت و معمولا ناخوشایند است و حتما مجبور خواهیم بود برای توسعه ایران و رعایت عدالت بین نسلی به سمت کنترل هزینه ها حرکت کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فهم من از توسعه این است که هیچ وقت نمی‌توانیم دور کشور را دیوار بکشیم و توسعه زمانی صورت می‌گیرد که بتوانیم سهمی از بازار دنیا را به دست آوریم و نقش و سهم خود را در این بازار داشته باشیم.

عباس آخوندی عصر امروز، ۶ شهریورماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این دو شهید برای سرافرازی جمهوری اسلامی و توسعه کشور، اعتلای کلمه حق و اسلام تلاش کرده و به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و بیان اینکه ایشان به انقلاب و ایران خدمات ارزنده ای عرضه کرده اند، افزود: هفته دولت فرصتی است تا خدمات همه اعضای دولت از روستاها تا مقامات ارشد بیان شود.

آخوندی با اشاره به آغاز فعالیت دولت دوازدهم تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم و بلوغ عقلی و خردورزی در انقلاب را شاهد هستیم، امیدواریم بتوانیم چشم انداز خوبی را فرا روی مردم قرار بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موقعیت ایران در منطقه خوب است و می توانیم در عین دوستی و برادری با همسایه ها، به پیش رفته و کشورمان را در امنیت نگه داریم، گفت: یقینا زمانی کشوری ادعای استقلال می کند و می‌خواهد قاعده بازی را در دنیا تغییر داده، در برابر منافع قدرت های بزرگ ایستادگی کند، با مقاومت های بسیار زیادی مواجه می شود و همه ما این مسئله را با رگ و پوستمان از انواع ناامنی ها، اقدامات تروریستی و جنگ احساس کرده ایم.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای اطراف ما به نوعی درگیری وجود دارد اما موقعیت ایران خوب است و توانسته ایم استقلال و ثبات خودمان را در جهان به اثبات برسانیم، اظهار کرد: می‌توانیم امیدوار باشیم که از موضع برابر پای هر میز مذاکره ای برای گفت و گوی توسعه با هر کشوری که در چهارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی قرار بگیرد، شرکت کنیم.

آخوندی تصریح کرد: می توانیم با همه کشورهایی که بخواهیم برای مبادلات تجاری و سیاسی وارد گفت و گو شویم که این اتفاق بسیار بزرگی است و نباید آن را ساده بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حجم دشمنی که علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شد و در برخی مواقع با بی تدبیری همراه بود، حجم دشمنی کم نظیری است و قطع تمامی مبادلات پولی، مشکلات بیمه، حمل و نقل هوایی، دریایی و ... می تواند یک کشور را به زانو در آورد اما خوشبختانه ایران تا امروز موفق بوده و همه پذیرفته اند که به جای این دشمنی ها، گفت و گوی سازنده داشته باشند.

وی افزود: قطعا این مسائل مرهون جانفشانی نیروهای مسلح و شهدا است و بخش عمده ای مدیون رهبری مقام معظم رهبری و بخشی مرهون تدبیر دولت یازدهم است که توانست این گره ها را باز کند و اکنون افق خوبی روبه روی ماست.

آخوندی اظهار کرد: هنوز با موانع زیادی مواجه هستیم، اما قدرت انتخاب داریم و می توانیم برای یک پروژه ریلی همزمان با چند مرکز مذاکره کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون برای هر حوزه ای قدرت مذاکره و امکان انتخاب داریم که این مهم اتفاق بزرگی است و باعث می شود به بهترین فناوری ها دسترسی داشته و در قیمت چانه زنی کنیم، بیان کرد: البته راه بسیار سختی را در پیش داریم برای اینکه بتوانیم بر این حجم ابرچالش های ایران اعم از بیکاری، قیمت، بحث توسعه، رشد اقتصادی و ... غلبه پیدا کنیم، نیاز به گفت و گوی زیادی در کشور برای رسیدن به اجماع داریم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متاسفانه هزینه های کشور ما بسیار بیش از درآمدها شده و کنترل هزینه کار بسیار سخت و معمولا ناخوشایند است و حتما مجبور خواهیم بود برای توسعه ایران و رعایت عدالت بین نسلی به سمت کنترل هزینه ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به جنوب‌شرق کشور و استان کرمان اشاره و عنوان کرد: جنوب‌شرق، منطقه بسیار مهمی است و توسعه آن می تواند امنیت ملی ایران را هم تا حد زیادی تضمین کند و باید از هر دو منظر به این منطقه نگاه کرد.

آخوندی گفت: می توانیم پنجره هایی از جنوب‌شرق ایران به افغانستان، پاکستان تا شبه قاره هند و به حوزه دریای عمان و جنوب خلیج فارس بزنیم و این منطقه از جهت موقعیت جغرافیایی موقعیت بسیار ارزشمندی دارد و می‌تواند ما را به جهان پیرامون متصل کند.

وی تصریح کرد: فهم من از توسعه این است که هیچ وقت نمی‌توانیم دور کشور را دیوار بکشیم و توسعه زمانی صورت می گیرد که بتوانیم سهمی از بازار دنیا را به دست آوریم و نقش و سهم خود را در این بازار داشته باشیم.

آخوندی با بیان اینکه کرمان از قدیم نقش برقراری ارتباط با فرامرزها و صادرات و واردات را داشته افزود: بحث مهم، نحوه شبکه اتصالات و دسترسی های این منطقه به پیرامون است و باید بتوانیم شبکه ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی را با کشورهای پیرامون خودمان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ذخایر معدنی استان کرمان، باید در بازار جهانی مورد مبادله قرار گیرد اظهار کرد: خوشبختانه تناژ حمل و نقل این استان بسیار بالاست و باید بار به حمل و نقل ریلی برود و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری های جدی تری داشت.

وی افزود: منابع دولت بسیار محدود است و باید به سمت ابتکاراتی برویم که از منابع بخش خصوصی استفاده کنیم و رقم برآورد شده برای ریل گذاری مسیر کرمان – سیرجان ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۳۰ درصد را دولت تامین می کند و بقیه آن را باید شریک ما بیاورد.

آخوندی اظهار کرد: ارتباطات درون تمدنی منطقه جنوب‌شرق همواره برای من مهم بوده و تصورم این است مبادلات اقتصادی در روابط تمدنی می توانند استحکام یافته و پایدار شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در استان کرمان ۳۵۶ پروژه دولتی با اعتبار ۵۶۵ میلیارد تومان و ۱۷۰ پروژه بخش خصوصی با ۲۹۴ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۱۳۲ پروژه جدید در استان آغاز به کار می کند و ۱۲ مورد دیگر توسط بخش خصوصی جمعا با اعتبار ۳۷۵ میلیارد تومان آغاز می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.