نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر عربستان سعودی درخواستی برای برقراری ارتباط با ایران داشته باشد، دولت جمهوری اسلامی با نگاه سازنده موضوع را بررسی خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که عربستان برای گشایش روابط با ایران درخواستی نداشته است.

علیرضا رحیمی با اشاره به احتمال سفرهای دیپلماتیک بین ایران و عربستان بعد از ایام حج اظهار داشت: وضعیت مناسبات دیپلماتیک و سیاسی ایران و عربستان درشرایط مناسبی قرار ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال برای بررسی فضای عربستان سعودی نسبت به ایران و مردم، آزمون غیرمستقیمی در نظر گرفته شد و امسال اعزام حجاج را داشتیم.

وی  با بیان اینکه باید از سوی سعودی های برای برقراری روابط دیپلماتیک اقدامی شود، گفت: این آزمون برای ما اهمیت زیادی دارد، برخورد دولت ریاض با حجاج ایرانی در تعیین سرنوشت روابط ایران و عربستان اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال اگر عربستان سعودی درخواستی برای برقراری ارتباط با ایران داشته باشد، دولت جمهوری اسلامی با نگاه سازنده موضوع را بررسی خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با این حال تاکنون درخواست و اقدام عملی و غیر غیرمستقیم از سوی ریاض برای گشایش مناسبات دو کشور صورت نگرفته است و نمی توان سفرهای دیپلماتیک را به حساب برقراری ارتباط سیاسی گذاشت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور اخیرا از احتمال سفرهای دیپلماتیک بین ایران و عربستان برای بازرسی از کنسولگری ها بعد از ایام حج خبر داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727514
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.