طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تمام مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی، همراه با افزایش دما خواهند داشت و شدت گرما در نوار شمالی و استانهای ساحلی تا 6 درجه به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش جماران؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات شمالی آخر هفته و در روزهای پنجشنبه و جمعه غالب نقاط کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: دمای هوای اکثر نقاط کشور دو تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و باران و وزش باد نوار شمالی را در بر می‌گیرد.

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد نوار شمالی کشورمان شده بود رفته‌رفته جای خود را به افزایش دما و هوای خشک خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز آخرین اثرگذاری این موج بارشی در قالب افزایش ابر و بارش باران، نوار شمالی و استانهای ساحلی خزر را در بر می‌گیرد و سایر نقاط کشور نیز آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از امشب جریانات جنوبی وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تمام مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی، همراه با افزایش دما خواهند داشت و شدت گرما در نوار شمالی و استانهای ساحلی تا 6 درجه به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه از احتمال آتش‌سوزی در جنگلهای شمالی کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبرداد و گفت: افزایش دمای هوا در نواحی شمالی کشور، خطر آتش‌سوزی در مراتع و جنگلها را بیشتر می‌کند که باید مسافران و جوامع محلی به این موضوع توجه ویژه‌‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه از اواخر روز پنجشنبه جریانات شمالی وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز با وزش باد شدید، بارش باران و کاهش دما مواجه خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: دمای هوای غالب نقاط کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه دو تا 10 درجه کاهش می‌یابد و این روند در نوار شمالی کشور محسوس‌تر خواهد بود.

به‌گفته نقشینه، طی دو روز آینده بخشهایی از نوار شرقی کشور با وزش باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهد شد.

وی شهرکرد با چهار درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 46 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 32 درجه بالای صفر رسید که روند کاهش دما در روزهای پایانی هفته در تهران نیز رخ می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.