یک منبع نظامی در نیروهای مبارزه با تروریسم عراق گفت که شامگاه روز پنجشنبه آنها توانسته‌اند محله المعلمین را آزاد کنند و مقدمات برای حمله به دو محله دیگر فراهم شده است.

به گزارش جماران؛ نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود برای خارج ساختن شهر تلعفر از کنترل داعش، توانستند محله المعلمین را نیز از کنترل تروریست‌ها خارج کنند تا به این ترتیب شمار محله‌های مهم آزادشده به سه محله برسد.

این عملیات که از روز یکشنبه آغاز شده با هدف پاکسازی شهر تلعفر به عنوان مهمترین پایگاه باقیمانده در دست داعش در عراق به راه افتاده و نیروهای عراقی در مدت کوتاه آغاز عملیات توانسته‌اند با بهره گیری از تجربیات به دست آمده در عملیات موصل پیشروی قابل قبولی داشته باشند.

یک منبع نظامی در نیروهای مبارزه با تروریسم عراق گفت که شامگاه روز پنجشنبه آنها توانسته‌اند محله المعلمین را آزاد کنند و مقدمات برای حمله به دو محله دیگر فراهم شده است.

در همین حال نیروهای عراقی پاکسازی دو محله آزاد شده دیگر در تلعفر را آغاز کرده‌اند و گفته می‌شود نیروهای داعش توانایی رویارویی با نیروهای عراقی آنگونه که تصور می‌شد را از دست داده‌اند.

نیروهای حشد شعبی نیز که در کنار نیروهای دولتی عراق در آزادسازی شهر تلعفر و روستاهای اطراف آن مشارکت دارند، توانستند چند روستا در اطراف این شهر را آزاد کنند.

همزمان از اوضاع انسانی در شهر تلعفر نیز گزارش می‌رسد که همچنان نزدیک به 30 هزار غیرنظامی در درگیری‌های این شهر در محاصره هستند و احتمال وارد آمدن آسیب جدی به آنها هنوز وجود دارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: پیش بینی ما این است که نزدیک به 30 هزار تن در تلعفر و روستاهای اطراف آن محاصره شده باشند. ما کمک‌های انسانی و کمپ‌هایی را برای کسانی که می‌توانند خود را از درگیری‌ها برهانند فراهم کرده‌ایم که این کمک‌ها بیشتر در جنوب شهر که آزاد شده متمرکز شده است.

نهادهای امدادرسان و حقوق بشری بیم آن دارند که با توجه به اینکه تروریست‌های داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، تشدید عملیات نیروهای عراقی باعث به خطر افتادن جان صدها غیر نظامی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.