معاون رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلی دولت تحقق 950 هزار فرصت شغلی در طول هرسال برنامه ششم توسعه است گفت: راهبرد مهم در این راستا جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران در کشور است.

به گزارش ایرنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت در کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد نیروی جدید طی 2 مرحله برگزاری آزمون استخدامی جذب خواهند شد.
وی بیان کرد: در آزمون نخست که فردا /سوم شهریور/ برگزار می شود حدود 15 هزار نفر جذب خواهند شد.
انصاری عنوان کرد: یک آزمون دیگر نیز در پاییز امسال برگزار خواهد شد که در آن حدود15 هزار نفر در سال جاری جذب نهادهای دولتی شوند.

** وجود سه میلیون بیکار در کشور
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور همچنین گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده جمعیت فعال کشور هم‌اینک حدود 26 میلیون نفر است.
انصاری تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود 12 درصد از این جمعیت معادل سه میلیون تن از آنها بیکار هستند.
وی یادآور شد: کمتر از 15 درصد افراد شاغل در کشور در دستگاه‌های دولتی شاغل هستند و بیش از 85 درصد از آنها در بخش‌های دیگر اقتصادی فعالند.

وی رفع معضل بیکاری و موضوع اشتغال را از مسائل اساسی کشور و دغدغه جدی رهبر انقلاب، دولت و شخص رئیس‌جمهوری دانست و گفت: عزم راسخ برای تحقق این مهم در دولت دوازدهم و در میان همه ارکان نظام به وجود آمده است.
انصاری ابراز داشت: طرح کارورزی و نام‌نویسی دانش‌آموختگان دانشگاهی که اجرای آن هم‌اینک در سه استان به‌صورت آزمونه ( پایلوت) آغاز شده یکی از راهبردهای مهم دولت برای کاهش معضل بیکاری است.
وی گفت: فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین حمایت جدی از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از دیگر راهبردهای مهم دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاران در کشور است.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به‌منظور افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت و شرکت در جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه‌های برتر به یاسوج سفر کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.