به گفته منابع مطلع، رهبر اکثریت سنای آمریکا روابط متشنجی با رئیس‌جمهوری آمریکا دارد و آنها به ندرت ارتباط دارند. به گفته آنها، میچ مک‌کانل و ترامپ نهم اوت نزاعی همراه با داد و فریاد داشته‌اند.

 

به گزارش جماران، میچ مک‌کانل، از سناتورهای باسابقه ایالات متحده که رهبری اکثریت سنای ایالات متحده را بر عهده دارد، اختلافاتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دارد و همین امر موجب شده تا طرفین اوایل اوت "نزاع غیر محترمانه‌ای همراه با داد و فریاد" داشته باشند.

مک‌کانل جزو جمهوری‌خواهانی است که پس از آنکه لایحه جنجالی ملغی کردن اوباماکر از طرف ترامپ ارائه شد، از آن سناتورهایی که هدف انتقاد رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گرفته بودند با جدیت دفاع کرد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، همین امر باعث شد که مک‌کانل برای چندین هفته با ترامپ صحبت نکند و این سوال را مطرح کند که آیا ترامپ می‌تواند با توجه به جنجال‌هایی که هر روز به راه می‌اندازد تا پایان دوره‌ خود در سمت ریاست جمهوری بماند.

به گفته منابع آگاه، دعوای مک‌کانل و ترامپ به تماس تلفنی باز می‌گردد که ترامپ آغازگر آن بوده است.

آنها می‌گویند، رئیس‌جمهوری آمریکا احساس می‌کرد به او خیانت شده است چرا که مک‌کانل گفته بود که انتظار ترامپ درباره اوباماکر بسیار زیاد است. اما ترامپ همچنین مک‌کانل را به دلیل عدم حمایت از او در تحقیقات مرتبط با روسیه مقصر می‌دانست.

طبق گفته منابع آگاه، مک‌کانل از آن به بعد اظهارات تندی علیه ترامپ داشت و از رفتار او به عنوان رئیس‌جمهور خصوصا رویکرد خصومت‌آمیز او علیه برخی از سناتورها به شدت انتقاد کرد. علاوه بر این، مک‌کانل در محافل خصوصی هم از عدم دانش ترامپ درباره ریاست جمهوری و بی‌میلی او از یادگیری اصول اولیه حکومتداری انتقاد کرده و گفته است که او اصلا به خودش زحمت هم نمی‌دهد که این مسائل را یاد بگیرد. او همچنین این مساله را زیر سوال برده است که ترامپ بتواند حزب جمهوری‌خواه را در زمان انتخابات ۲۰۱۸ کنگره همراهی کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.