معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در مجموع شرایط رای اعتماد خیلی خوبی داشتیم و ۱۲ تن از وزرا بالای ۲۲۵ رای کسب کردند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

به گزارش جماران؛ معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه وزرای علوم و نیرو در مهلت مقرر به مجلس معرفی خواهند شد، گفت: وقتی رییس جمهور کسی را معرفی می‌کند حتما هم از او دفاع می کند. وقت پایانی رییس‌جمهور محدود بود و در همین مدت باقی مانده از همه وزرا دفاع کرد.

حسینعلی امیری در حاشیه اولین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران گفت: وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌های مختلف سیاسی و منطقه‌ای و کمیسیون‌های تخصصی حاضر و دیدگاه‌های خود را بیان و پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های نمایندگان بودند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد:‌ مجلس کاملا در یک مسیر کارشناسی آمد و موضوع صلاحیت وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها را بررسی کرد. جلسه رای اعتماد در یک فضای آرام برگزار شد و مخالفان کاملا در موضوع صحبت کردند و دغدغه داشتند و وزرای پیشنهادی نیز در محورها پاسخ دادند.

او افزود: مدیریت خیلی خوب لاریجانی و نواب رییس مجلس قابل تقدیر و تحسین است. وزرای پیشنهادی در ساختاری که دولت ابلاغ کرده بوده حرکت کردند و در مجموع شرایط رای اعتماد خیلی خوبی داشتیم و ۱۲ تن از وزرا بالای ۲۲۵ رای کسب کردند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

امیری در پاسخ به این پرسش که گفته می‌‌شود آقای روحانی موافق رای آوردن بیطرف نبود و از این رو دفاع خوبی از وزیر پیشنهادی نیرو انجام نداد، گفت: وقتی رییس جمهور کسی را معرفی می‌کند حتما هم از او دفاع می‌کند. وقت پایانی رییس‌جمهور محدود بود و در همین مدت باقی مانده از همه وزرا دفاع کرد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در مورد زمان معرفی وزرای علوم و نیرو نیز گفت: آقای رییس‌جمهور امروز برای این دو وزارتخانه سرپرست معرفی کردند و ان‌شالله در مدت مقرر قانونی آن دو وزیر نیز به مجلس معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.