نماینده دمکرات از ایالت کالیفرنیای آمریکا با ارائه طرحی بررسی سلامت روانی و فیزیکی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به منظور تعیین صلاحیت وی برای ریاست جمهوری خواستار شد.

تارنمای اینترنتی هیل نوشت: این نماینده دمکرات به ویژه همچنین از «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری و اعضای کابینه ترامپ می خواهد با تامین هر چه سریع تر«خدمات متخصصان پزشکی و روانی» به بررسی های آنها در خصوص اجرای اصل 25 سال قانون اساسی آمریکا که به روند برکناری رئیس جمهوری می پردازد، کمک کنند. 
به گزارش جماران، در طرح این نماینده عنوان می شود که بررسی پزشکان «این موضوع را مشخص خواهد کرد که آیا رئیس جمهوری از اختلال روانی یا اسیب هایی که مانع انجام وظایفش بر اساس قانون اساسی می شود، رنج می برد یا نه»
بر اساس اصل 25 قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس جمهوری و اکثر اعضای کابینه می توانند به طور مشترک اعلام کنند که رئیس جهوری صلاحیت این پست را ندارد. دو سوم از اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا باید در صورتی که رئیس جمهوری تمایلی به واگذاری دفتر خود به معاونش نداشته باشد، به استعفای اجباری رئیس جمهوری رای دهند. 
در طرح این نماینده همچنین آمده است: دونالد ترامپ الگوهای رفتاری و سخنان هشدار دهنده ای را بروز داده که باعث نگرانی درباره اختلال روانی اش شده است و می تواند نشان دهد که وی برای پست شایستگی ندارد.
دفتر لوفگرن در یک گزارش مطبوعاتی این پرسش را مطرح کرده است که «آیا رئیس جمهوری از مراحل اولیه اختلال روانی «دمانس» (dementia) یا زوال عقل رنج می برد؟ آیا فشار شغلی اش بیماری روانی وی را تشدید کرده است و آیا اختلالات احساسی آنقدر به رئیس جمهور آسیب رسانده که نمی تواند به وظایفش عمل کند؟ آیا رئیس جمهوری ثبات روانی و احساسی دارد؟
لوگرن با این درخواست به گروهی از دمکرات ها در کنگره پیوسته است که آشکارا سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برده اند.
«ارل بلومنور» (Earl Blumenauer) نماینده دمکرات از اورگن، آوریل گذشته (فروردین) طرحی را ارائه داد که به رئیسان جمهوری سابق آمریکا و معاونان شان از هر دو حزب اصلی آمیکا اجازه می دهد درباره صلاحیت رئیس جمهوری تصمیم گیری کنند و از این رو اصل 25 قانون اساسی را تقویت می کند.
بلومنور در آن زمان گفت که نگران آن است که اصل 25 در شکل کنونی اش در صورتی که رئیس جمهوری دچار اختلال روانی است و به سادگی برای جلوگیری از برکناری خود اعضای کابینه را اخراج می کند، کافی نباشد.
دمکرات ها در هفته ای که گذشت با استفاده از هر حربه ای تلاش کرده اند به جمهوری خواهان در کنگره برای محکوم کردن واکنش ضد و نقیض ترامپ در قبال خشونت ناشی از گردهمایی سفیدپوستان نژادپرست در شارلوتزویل ایالت ویرجینیا فشار وارد کنند.
ده ها تن از آنها با امضای طرح مشترک «جری نادلر» (Jerry Nadler) نماینده دمکرات از نیویورک و «واتسون کولمن» (Watson Coleman) از نیوجرسی و «پارمیلا جیاپال» (Pramila Jayapal) از واشنگتن مخالفت شدید خود را با نحوه کنترل خشونت های نژادپرستانه و تاکید ترامپ بر مقصر بودن «هر دو طرف» در تظاهرات ها ابراز کردند. 
«استیفن کوهن» نماینده دمکرات از ایالت تنسی حتی این هفته خواستار استیضاح ترامپ به خاطر واکنش وی در قبال اتفاقات شارلوتزویل شد. 
دو تن از نمایندگان دمکرات از جمله «براد شرمن» ازایالت کالیفرنیا و «آل گرین» از تگزاس ماه گذشته خواستار استیضاح ترامپ شدند و عنوان کردند که ترامپ دربحبوحه تحقیقات تبانی احتمالی روسیه با کمپین ترامپ در جریان انتخابات سال 2016 با اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا در روند قضایی مانع تراشی کرده است.
به گزارش ایرنا، ترامپ در تازه ترین اقدام خود «استیو بنن» استراتژیست ارشد خود را برکنار کرد این در حالیست که هنوز با گذشته هشت ماه تیم اجرایی وی کامل نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.