کارشناس مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کنکوری‌هایی که قصد انتخاب رشته دارند خواست، فقط با افرادی مطلع مشورت کرده و برنامه‌ریزی برای آینده تحصیلی و شغلی خود را به هرکسی نسپارند.

به گزارش جماران، فردین منصوری ، با تاکید بر اینکه کنکوریها برای انتخاب رشته صحیح تنها باید به مراکز مجاز مراجعه کنند، ادامه داد: تنها افراد متخصصی که تجربه انتخاب رشته را دارند می‌توانند کنکوری‌ها را در انتخاب رشته صحیح یاری کنند.

 

منصوری از کنکوری‌های که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، خواست تا آگاهانه انتخاب رشته کنند.

کارشناس مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مهمترین اولویتی که کنکوریها باید درانتخاب رشته در نظر داشته باشند را در شرایط کنونی بازار کار رشته انتخابی خود عنوان کرد و افزود: هرچند عوامل دیگری مثل علاقه، استعداد، توانایی، وضعیت مکانی و... در انتخاب رشته نقش مهمی دارند، اما در شرایط کنونی که با مشکل بیکاری در کشور مواجه هستیم، بازار کار مهمترین اولویتی است که کنکوریها باید در انتخاب رشته به آن توجه داشته باشند.

منصوری اضافه کرد: توصیه می‌شود کنکوری‌ها تحت تاثیر احساسات انتخاب رشته نکنند و با در نظر گرفتن تمامی اولویت‌ها انتخاب رشته کنند تا در آینده از این انتخاب خود پشیمان نشوند.

وی اضافه کرد: اگر دانش آموزی نمی تواند دور بودن از خانواده را تحمل کند، نباید در انتخاب رشته شهری غیر از محل زندگی خود را انتخاب کند، چرا که در صورت قبولی در آن رشته مشکل پیدا خواهد کرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه انتخاب رشته با هر رتبه‌ای و تنها برای برچسب دانشجو خوردن نخواهد توانست فرد را به اهدافش برساند، عنوان کرد: این نوع دانشجو شدن چه بسا ضربه‌هایی به فرد وارد کرده  که حتی زندگی آینده او را تحت تاثیر قرار دهد.

کارشناس مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: اگر داوطلبی فکر می کند امسال امکان پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را ندارد، به نظر می رسد یک سال پشت کنکور ماندن برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود بهتر از انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه و رشته‌ای خواهد بود که هیچ تمایلی به ادامه آن را ندارد.

منصوری همچنین از خانواده‌ها خواست تا به دنبال برآورده کردن آرزوهای خود در فرزندانشان نباشند و به آنها اجازه بدهند تا انتخابی آگاهانه و مبنی بر استعدادها و علایق خودشان داشته باشند.

 وی تصریح کرد: اصرار خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان در یک رشته یا دانشگاه خاص سبب خواهد شد تا فرزندانشان در آینده تمامی ناکامی‌های خود را به گردن خانواده بیاندازند و به راحتی از زیر بار مسائل پیش روی زندگی آینده خود شانه خالی کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.