عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعلام کرد: فراکسیون امید هنوز درباره هیچ‌یک از وزرا به جمع‌بندی مشخصی نرسیده و باید بررسی بیشتری صورت بگیرد و هنوز درحال بررسی کارنامه گزینه‌های پیشنهادی است.

به گزارش جماران؛ عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس ضمن تشریح برخی مسائل مطرح شده در نشست عصر دیروز این فراکسیون با دو وزیر پیشنهادی کشور و مخابرات، از انجام نخستین جمع‌بندی فراکسیون امید در شامگاه دوشنبه خبر داد.

جلال میرزایی با اشاره به حضور وزرای کشور و مخابرات در نشست روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون امید اعلام کرد: آقایان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور و محمدجواد آذری جهرمی گزینه معرفی شده برای وزارت مخابرات روز گذشته در نوبت عصر در فراکسیون امید حاضر شده و ضمن تشریح برنامه‌های خود به برخی ابهامات و سوالات نمایندگان پاسخ گفتند.

او با اشاره به طرح برخی سوالات و ابعامات ازسوی اعضای فراکسیون امید درباره معرفی آذری جهرمی در وزارت مخابرات اعلام کرد: نمایندگان سوالاتی درباره سابقه آذری جهرمی در وزارت اطلاعات و این‌که چه ارتباطی میان حوزه اطلاعات و مخابرات وجود دارد و چگونه بعد از فعالیت در وزارت اطلاعات، ناگهان از وزارت مخابرات سردرآورده، مطرح کردند. همچنین درباره نقش او در برخی پرونده‌ها همچون مسائل مربوط به انتخابات سال ۸۸ نیز سوال و درباره موضوع شنود نیز موضوعاتی مطرح شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس با اشاره به طرح مباحث چالشی در این نشست، تاکید کرد که البته یکی دو نفر از نمایندگان نیز مسائلی در دفاع از آذری جهرمی مطرح کردند و در این رابطه گفت: مسائلی همچون سن اندک وزیر پیشنهادی و لزوم جوان‌گرایی در مدیریت کلان و همچنین عملکرد آذری جهرمی در شرکت زیرساخت مخابرات ازجمله مسائلی بود که در دفاع از این وزیر پیشنهادی از سوی اعضای فراکسیون مطرح شد.

او به بخشی از توضیحات آذری جهرمی درجلسه مجمع عمومی فراکسیون نیز پرداخت و گفت: وزیر پیشنهادی مخابرات توضیحات درباره مسائل شخصی زندگی‌اش مطرح و تاکید کرد که به‌خاطر مشکلات مالی و این‌که دانشگاه شهید عباس‌پور دانشجویان را بورسیه می‌کند، این دانشگاه را برگزیده و علت دیگری در این انتخاب وجود نداشته است.

میرزایی تاکید کرد که آذری جهرمی توضیحی درباره مسائل مربوط به انتخابات سال ۸۸ و همچنین سابقه‌اش در وزارت اطلاعات توضیحی نداد.

او یادآور شد: آذری جهرمی جوانی است با اعتماد به نفس بسیار بالا و در این جلسه نیز درباره اقداماتی که در وزارت مخابرات انجام داده، صحبت کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعلام کرد: فراکسیون امید هنوز درباره هیچ‌یک از وزرا به جمع‌بندی مشخصی نرسیده و باید بررسی بیشتری صورت بگیرد و هنوز درحال بررسی کارنامه گزینه‌های پیشنهادی است.

انتقاد مطهری از وزیر کشور درباره پرونده مینو خالقی

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس به تشکیل جلسه عصر روزگذشته مجمع عمومی فراکسیون امید با وزیر پیشنهادی کشور نیز پرداخت و با تاکید بر این‌که علاوه بر خودش، کواکبیان و مطهری نیز اظهاراتی داشتند، گفت: انتقاد مطهری صراحت بیشتری داشت و مسائلی را درباره انتخابات و همچنین پرونده «مینو خالقی» مطرح کرد.

او در تشریح نقطه‌نظرات خود درباره وزیر کشور که در این جلسه نیز مطرح کرده است، گفت: طبیعتاً خواست ما این بود که گزینه‌ای از میان اصلاح‌طلبان برای وزارت کشور معرفی شود اما باتوجه به این‌که تشخیص رییس‌جمهوری این بود که رحمانی فضلی را معرفی کند، لازم است به عملکردش نگاه کنیم و این درحالی است که عملکرد وزارت کشور در مجموع خوب بوده است.

عدم پلمپ دفاتر احزاب در چهار سال اخیر

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعلام کرد: درحالی که در سال ۹۲ بسیاری از میتینگ‌های انتخاباتی لغو می‌شد، در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری مشکل چندانی از این منظر نداشتیم و وضعیت بهتر شده است. همچنین وضعیت احزاب بهتر شده و شاهد پلمپ دفا‌تر هیچ حزبی نبودیم و همین‌طور حتی یک صندوق در انتخابات ریاست‌جمهوری باطل نشد و ما که به‌دنبال مردم‌سالاری هستیم، باید بدانیم محور اصلی مردم‌سالاری صندوق رای است.

میرزایی خاطرنشان کرد: رحمانی فضلی نیز توضیحات خوبی ارائه کرد و با صراحت و به‌دور از محافظه‌کاری به سوالات پاسخ داد و تاکید کرد که سعی داشته فضای سیاسی باز شود.

توضیحات وزیر کشور درباره حوادث شیراز و مشهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور همچنین به مسائلی مربوط به حمله به مطهری در شیراز و لغو سخنرانی‌اش در مشهد نیز پرداخت و گفت که در بحث مربوط به شیراز تا انتها موضوع را پیگیری کرده و در ماجرای مشهد نیز به استاندار دستور داده که اگر شده، یک پیت حلبی بگذارد تا مطهری سخنرانی‌اش را انجام دهد.

رحمانی فضلی تاکید کرد صدور اعتبارنامه مینوخالقی برعهده وزارت کشور نبوده است

او یادآور شد: رحمانی فضلی در بحث مینو خالقی نیز تاکید کرد که این مسئله خارج از حیطه وظایفش بوده و درحالی که آقای مطهری خواستار صدور اعتبارنامه برای منتخب سوم اصفهان شده بود، وزیر کشور گفت که صدور اعتبارنامه برعهده وزیر کشور نیست، بلکه برعهده هیات نظارت بر انتخابات است. درباره بحث سفارت عربستان نیز گفت که موضوع را پیگیری کرده و پرونده را تقدیم قوه قضاییه کرده و این‌که رسیدگی صورت نگرفته، ارتباطی به وزارت کشور ندارد.

فراکسیون امید دوشنبه‌شب درباره تعدادی از وزرای پیشنهادی جمع‌بندی خواهد کرد

میرزایی در پایان با اشاره به ادامه بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید یادآور شد: احتمال زیاد در ارتباط با وزرایی که تا فردا شب در جلسات فراکسیون حاضر شده و برنامه‌هایشان را تشریح کرده و خواهند کرد، یک جمع‌بندی خواهیم کرد و بر این اساس جمع‌بندی اولیه فراکسیون امید درباره تعدادی از وزرای پیشنهادی دوشنبه شب انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.